Tja, ni kanske vet bättre än mig med sånt som har med att göra med reklamation på saker och ting.
Jag köpte en mobil 25 Augusti, en W700i , sen dess har den strulat med kameran, när man tar kort eller filmar en video som vägrar den att spara och går helt plötsligt till Huvudmenyn automatiskt, jag lämnade in den till verkstan och de påstår att lagade den, detta e vad de gjorde med den första gången: "Omlödning av NAND" och de säger att det fungerar nu, fast samma fel uppstår med mobilen när jag får tillbaka den, detta fel kommer och går så jag kan inte bevisa att den uppför sig på detta sätt, men det värsta är att när jag fick tillbaka den från verkstan första gången så får jag inte med mitt orginala batteri med, jag får Enligt elgiganten ett vattenskadat batteri som inte funkar och är helt repigt, så jag åker tillbaka till de och förklarar situationen till de och de säger att ok vi lämnar in den så får de kolla vad som e fel med kameran och så får du ditt gamla batteri, okej sa jag bra.
Andra gången den kommer tillbaka till mig så säger de att de har bytt ut hela enheten alltså mobilen och då tycker jag att det va bra att få en ny mobil, så öppnar jag för att sätta in mitt simkort och så är det vattenskadade batteriet där, sen använder jag min kompis batteri för att kolla ifall den är ny, jag går in i service info [Höger stjärna, vänster vänster stjärna vänster stjärna så kommer man till menyn]och därifrån total samtalstid, där står det man har pratat 1 timme 31 minuter med telefonen, så jag åker tillbaka klagar på deras service och säger att jag vill ha ett tillgodo kvitto så att jag kan köpa en annan produkt från deras sortiment, så säger de nej vi gör inte så, vi skickar den till sony ericsson så får de avgöra om du får reklamera den eller om de ska ge dig en ny telefon, jag säger åt de att jag inte vill ha en ny telefon, jag vill ha tillgodo KVITTO!!! "Nää vi gör inte så, det är inte så vår reklamation fungerar" fy [censur] tänkte jag och stack därifrån skitsur.
Så nu är telefon hos sony ericsson och jag väntar på ett besked som jag inte vill veta av.
Så nu mina vänner hur ska jag göra, skulle helst vilja ha tillgodo kvitto men nu så funderar jag på att kräva mina pengar tillbaka pga den usla servicen.
PS. den första lånetelefonen jag fick fungera inte och de påstår att den fungerar, den vägrade läsa av simkortet, och det var en nokia från Gustav vasa tiden!
Så här säger de tror jag enligt lagen.
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv … goryId=546