3526
Sök

Elgiganten Reklamation Hantering! :(

Living the good Life!
585 Inlägg
21 december 2006
Trådstartare
Tja, ni kanske vet bättre än mig med sånt som har med att göra med reklamation på saker och ting.

Jag köpte en mobil 25 Augusti, en W700i , sen dess har den strulat med kameran, när man tar kort eller filmar en video som vägrar den att spara och går helt plötsligt till Huvudmenyn automatiskt, jag lämnade in den till verkstan och de påstår att lagade den, detta e vad de gjorde med den första gången: "Omlödning av NAND" och de säger att det fungerar nu, fast samma fel uppstår med mobilen när jag får tillbaka den, detta fel kommer och går så jag kan inte bevisa att den uppför sig på detta sätt, men det värsta är att när jag fick tillbaka den från verkstan första gången så får jag inte med mitt orginala batteri med, jag får Enligt elgiganten ett vattenskadat batteri som inte funkar och är helt repigt, så jag åker tillbaka till de och förklarar situationen till de och de säger att ok vi lämnar in den så får de kolla vad som e fel med kameran och så får du ditt gamla batteri, okej sa jag bra.

Andra gången den kommer tillbaka till mig så säger de att de har bytt ut hela enheten alltså mobilen och då tycker jag att det va bra att få en ny mobil, så öppnar jag för att sätta in mitt simkort och så är det vattenskadade batteriet där, sen använder jag min kompis batteri för att kolla ifall den är ny, jag går in i service info [Höger stjärna, vänster vänster stjärna vänster stjärna så kommer man till menyn]och därifrån total samtalstid, där står det man har pratat 1 timme 31 minuter med telefonen, så jag åker tillbaka klagar på deras service och säger att jag vill ha ett tillgodo kvitto så att jag kan köpa en annan produkt från deras sortiment, så säger de nej vi gör inte så, vi skickar den till sony ericsson så får de avgöra om du får reklamera den eller om de ska ge dig en ny telefon, jag säger åt de att jag inte vill ha en ny telefon, jag vill ha tillgodo KVITTO!!! "Nää vi gör inte så, det är inte så vår reklamation fungerar" fy [censur] tänkte jag och stack därifrån skitsur.

Så nu är telefon hos sony ericsson och jag väntar på ett besked som jag inte vill veta av.

Så nu mina vänner hur ska jag göra, skulle helst vilja ha tillgodo kvitto men nu så funderar jag på att kräva mina pengar tillbaka pga den usla servicen.

PS. den första lånetelefonen jag fick fungera inte och de påstår att den fungerar, den vägrade läsa av simkortet, och det var en nokia från Gustav vasa tiden!

Så här säger de tror jag enligt lagen.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv … goryId=546

When the flag drops, the Bullshit stops.

1 297 Inlägg
21 december 2006
Beroende på hur gammal du är - under 18: Be någon vuxen gå dit istället för vuxna hanteras annorlunda.
över 18: Skriv ut sidan från konsumentverket å visa dom den smile

Förmodligen har du fått hjälp av en icke serviceinriktad människa som borde jobba i närheten av människor.

Fick du ett annat batteri än ditt eget? Hängde inte med där. Du fick tillbaka ett vattenskadat batteri?

2 594 Inlägg
21 december 2006
tyvärr är det sonyericsson som bestämmer det hela hur många ggr du måste lämna den på lagning,mm

Living the good Life!
585 Inlägg
21 december 2006
Trådstartare
Strumpan skrev:
Beroende på hur gammal du är - under 18: Be någon vuxen gå dit istället för vuxna hanteras annorlunda.
över 18: Skriv ut sidan från konsumentverket å visa dom den smile

Förmodligen har du fått hjälp av en icke serviceinriktad människa som borde jobba i närheten av människor.

Fick du ett annat batteri än ditt eget? Hängde inte med där. Du fick tillbaka ett vattenskadat batteri?

Jag är över 18, jag fick telefonen med ett annat batteri i den, när jag frågade de varför jag fick ett batteri som var urladdat och rött så sa de att det va grovt fuktskadat, de frågade mig vad det gjorde i telefonen, hade lust att kasta telefonen i huvudet på de!
De på verkstan har säkerligen tagit mitt batteri och lagt in den fuktskadade som inte ens fungerade, så hur fan kan de ha felsökt telefonen med ett fuktskadat batteri!
Kan man inte spåra vem som tog hand om telefonen på verkstan och ta ett snack med honom med?

Körv
3 535 Inlägg
21 december 2006
Troligtvis var den lagad på Anovo här i Kristinehamn. Jag har själv jobbat där och vet att såna saker kan hända. Det vill säga att någon råkar stoppa in ett trasigt batteri. Så det bästa är att fråga Elgiganten efter numret till verkstan och ringa och fråga.

Truckdriving Man

Living the good Life!
585 Inlägg
21 december 2006
Trådstartare
Har ringt SE och de kommer att skicka ett nytt batteri hem till mig.

2 123 Inlägg
21 december 2006
Anova är ju ett ploj företag, ringde deras kund service och han som pratade hade en röst som var identiskt med sasha och personen ifråga var lika smart som Emma andersson.
Min gamla LG hade vart där inne 4 ggr för samma fel men dom lyckades inte fixa det, fick tillbaka telefonen med ett annat batteri som över huvudtaget inte fungerade men dom vägrade ge mig ett nytt eftersom dom påstod att det var mitt gamla, men mitt gamla funkade ju när jag lämna in den : / Konstigt tyckte jag iaf. Ringde till 3 och var skitförbannad och fick efter lite gnäll en helt ny telefon : )
En W850i som fungerar utmärkt.

Living the good Life!
585 Inlägg
22 december 2006
Trådstartare
Fixar anova alla slags telefoner?

Hur inkompetenta är de på mobilverkstan, hittar de inte felet så löder man om saker, funkar fortfarande inte så skickar de iväg den fast den inte är fixad men påstår att den är fixad, och om den kommer tillbaka igen till verkstan så är det bara och skicka tillbaka en ny mobil och hoppas på att kunden blir nöjd.

Min mobil som jag fick utav elgiganten den dan skulle vara ny påstår de men de har snackat i den i 1 timme och 30 minuter, snacka om att den är ny va, och så skickar de iväg den till kunden med ett vattenskadat batteri som inte tillhör bilden, vad gör verkstan med ett vattenskadat batteri egentligen, renoverar de den eller ligger den bara där och skräpar, den ska ju till återvinningen om jag inte har fel, jag kan inte förstå hur den hamnade i min mobil?
Senast redigerat av AudiZack (22 december 2006)

180 Inlägg
22 december 2006
lät jääävlit taskigt läge... men jag har alldrig haft nått problem med elgiganten... tror jag är inne på min sjunde mp3 på två-3 år o jag har gett tusen spänn för den första o senn bytt dom på garanti hela tiden efter som jag lyckas få vartenda jäääävla måndagsexemplar som dom har i sortiment tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

326 Inlägg
22 december 2006
hmm ring till elgigantens huvudkontor! har sj var ma om typ samma sak fasst ja kunde visa upp felet! kameran glappa på en nokia nån ting skicka i väg den på reparation å får tillbaka en tlefon som inte ser ut att vara min! dom hade satt på ett skal från en 100 år gammal nokia! det passa inte ens på mobilen men dom hade fått dit det! så den gick tilbaka på reparation! sen fick jag tillbaka den å den funka! ett tag iaf! när den börja jävlas så råka ja bara tappa den från ett tak när vi måla nåcken! hehe vart en ny samsung sgh e900

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

Living the good Life!
585 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Konsument vägledaren i södertälje skrev så här till mig: Hej,

När du haft telefonen inlämnad för samma fel minst tvår gånger och den ändå inte fungerar, så bör du få rätt att häva köpet. Det innebär att du ska lämna tillbaka telefonen och få tillbaka dina pengar. Tillgodokvitto behöver du inte acceptera. Vägra Elgiganten, kan du göra en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se.

Men prova först med att kontakta Elgigantens gemensamma kundtjänst, det kanske kan lösa frågan.

Jag ringde kundtjänsten men ingen tog hand om min fråga så de kopplade mig till butiken men killen där började igen med att det är inte så de gör och att de är tvungna att kontakta SE för reklamation, jag sa åt honom att jag inte ska ha något med SE att göra och att det är er jag har att göra med, vad ni gör med SE det är eran ensak, jag vill bara ha mina pengar tillbaka.

Jag kontaktade en jurist också och han säger att jag och har rätt.
Så här står det på deras sida: "Observera att konsumenten alltid har rätt att vända sig till företaget där produkten köptes. Även om det är en leverantör som orsakat felet, är det säljarens problem. Kunden behöver aldrig finna sig i att skickas runt mellan företagets leverantörer i tidigare säljled."

"Företag kan avfärda klagomål, och hänvisa till sin ”policy” eller liknande. Det är då viktigt att komma ihåg, att konsumentskyddet är tvingande, och att det inte finns någonting som heter ”företagets policy”. Det är i första hand lagen som gäller. När företagen avslår reklamationer, kan det bero på ren okunskap."

Killen skulle kontakta konsument vägledaren och därefter mig, får se hur det blir.

PS. http://www.juristjouren.se <--- det var de jag kontaktade, står jättebra information på deras sida.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
5 januari 2007
Skriv ihop.. snälla.

Ord som uttalas i ett svep skrivs i ett svep. Det är inte svårare än så. smile

2 123 Inlägg
5 januari 2007
AudiZack skrev:
Konsument vägledaren i södertälje skrev så här till mig: Hej,

När du haft telefonen inlämnad för samma fel minst tvår gånger och den ändå inte fungerar, så bör du få rätt att häva köpet. Det innebär att du ska lämna tillbaka telefonen och få tillbaka dina pengar. Tillgodokvitto behöver du inte acceptera. Vägra Elgiganten, kan du göra en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se.

Men prova först med att kontakta Elgigantens gemensamma kundtjänst, det kanske kan lösa frågan.

Jag ringde kundtjänsten men ingen tog hand om min fråga så de kopplade mig till butiken men killen där började igen med att det är inte så de gör och att de är tvungna att kontakta SE för reklamation, jag sa åt honom att jag inte ska ha något med SE att göra och att det är er jag har att göra med, vad ni gör med SE det är eran ensak, jag vill bara ha mina pengar tillbaka.

Jag kontaktade en jurist också och han säger att jag och har rätt.
Så här står det på deras sida: "Observera att konsumenten alltid har rätt att vända sig till företaget där produkten köptes. Även om det är en leverantör som orsakat felet, är det säljarens problem. Kunden behöver aldrig finna sig i att skickas runt mellan företagets leverantörer i tidigare säljled."

"Företag kan avfärda klagomål, och hänvisa till sin ”policy” eller liknande. Det är då viktigt att komma ihåg, att konsumentskyddet är tvingande, och att det inte finns någonting som heter ”företagets policy”. Det är i första hand lagen som gäller. När företagen avslår reklamationer, kan det bero på ren okunskap."

Killen skulle kontakta konsument vägledaren och därefter mig, får se hur det blir.

PS. http://www.juristjouren.se <--- det var de jag kontaktade, står jättebra information på deras sida.

Lite synd att du köpte den på El-giganten eftersom dom hade mest klagomål i hela sverige, på andra plats låg Siba.

835 Inlägg
5 januari 2007
Lite synd att du köpte den på El-giganten eftersom dom hade mest klagomål i hela sverige, på andra plats låg Siba.

Och Audio/video på 27e plats smile woho.
bäst av alla elektronikkedjor har jag för mig.

Sony ericsson måste man ha skickat 3 ggr med samma fel för att få den krediterad i butik dvs. pengarna tillbaka ELLER tillgodokvitto.

Men eftersom du fått usel service så kräv att de byter ut den på en gång o sköter sin kreditering efterhand.

2 123 Inlägg
5 januari 2007
Epitaph skrev:

Sony ericsson måste man ha skickat 3 ggr med samma fel för att få den krediterad i butik dvs. pengarna tillbaka ELLER tillgodokvitto.

Men eftersom du fått usel service så kräv att de byter ut den på en gång o sköter sin kreditering efterhand.

Jag har också bara goda erfarenheter av audio video, både med produkter och reklamation.
Back to topic.
Dom flesta telefon leverantörerna kräver att telefonen är inne 3 ggr för samma fel och då har du rätt till en ny men dock av samma modell.
Jag var i en tvist med Anovo/The phone house för 2 månader sen när min LG hade vart inne 3 ggr för samma fel på mindre än 8 månader. Anovo sa att jag endast kunde få en likadan telefon men the phone house var på min sida och det slutade med att jag fick en W850i till slut : )
Lycka till med din reklamation nu och hoppas du får en ny telefon, jag rekommenderar W850i : )

835 Inlägg
5 januari 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Epitaph skrev:

Jag har också bara goda erfarenheter av audio video, både med produkter och reklamation.
Back to topic.
Dom flesta telefon leverantörerna kräver att telefonen är inne 3 ggr för samma fel och då har du rätt till en ny men dock av samma modell.
Jag var i en tvist med Anovo/The phone house för 2 månader sen när min LG hade vart inne 3 ggr för samma fel på mindre än 8 månader. Anovo sa att jag endast kunde få en likadan telefon men the phone house var på min sida och det slutade med att jag fick en W850i till slut : )
Lycka till med din reklamation nu och hoppas du får en ny telefon, jag rekommenderar W850i : )

Jag har en LgU8380 inne för 3dje gången nu (en kunds), hos ANOVO kristinehamn.
den blir krediterad dvs. pengar,ny mobil, vad man vill.... Oftast vill ju butikerna ge kunden ett tillgodokvitto, brukar löna sig mer än pengarna tillbaka smile

Smålänning
7 883 Inlägg
5 januari 2007
Jag har reparerat min 2 ggr på garantin, och telia, där jag köpte den, lämnar in på ANOVO. Men jag vart faktiskt väldigt nöjd båda gångerna Joysticken gick sönder. Dom lagade även bottenkontakten som började ge sig, trots att jag inte bett dom tongue Sen så försvann heller inga bilder eller någonting som det brukar kunna göra.
Nu tredje gången joysticken gick sönder så lagade jag den själv, dock. (för att garantin gått ut).

Sen ska tilläggas att bror min hade inne sin gamla, men den rörde dom inte ens, för att den var vattenskadad(!) i bottenkontakten, som ändå fungerade, då det var joysticken som var trasig. Farsan lagade joysticken på den och då såg vi inte ens vattenskadorna med lupp.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Living the good Life!
585 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Gick till de en sista gång och tryckte upp papprena om konsument köplagen i ansiktet på de men de håller sig fast och vill inte hjälpa mig, så jag ska anmäla de till www.arn.se

Jag ska se till att jag få ersättning för bensinen också dit, det är inte gratis att klaga direkt!

237 Inlägg
5 januari 2007
Jag har också varit med om samma sak, fast detta var på telenor i hbg. De är faktiskt ganska förstående där och man fick lov att läsa deras regler angående reklamation så man kunde ju inte skälla på den söta tjejen man pratade med heller. Men iaf, telefonen krånglade ordentligt och jag lämnade in den och visst den blev lagad för det man lämnade in den för, Men varje gång jag hämtade ut den hittade man ett nytt fel som aldrig varit där förut. Numera testar jag allting som varit på lagning i butiken så att de ser att jag inte klantar till det själv. Eftersom de har att telefonen ska på lagning max 3 eller 4 gånger innan reklamation och jag var inne på sista omgången får jag tillbaka en OLAGAD telefon och svaret att "fel uppstod pga yttre åverkan", alltså de kom fram till att telefonen gått i sönder när jag INTE har haft den för den legat på verkstaden, men det är ändå mitt fel, vilket också betyder att garantin inte gäller. Så jag ringde till verkstaden och fick prata med en sur gammal k**ring som påstod att dom på verkstaden ALDRIG skulle hitta på en sådan sak. Har dom skrivit att det är yttre åverkan så är det så. Tillbaka till telenor, de skickade telefonen till SE och fick samma svar där, de läser ju vad verkstaden skriver. Men med lite tur och glimten i ögat fick man den söta tjejen att ge mig en ny telefon från butiken och sa att dom löser det med SE senare, för dom på telenor visste ju hur det låg till.
Senast redigerat av makeupdude (5 januari 2007)

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

Living the good Life!
585 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Vart skickar man anmälningar som ska till ARN?

Har inte sett någonstans hittat vart man skickar den, kanske någon som vet vart?

Sök