Nu har det hänt grejer!
Tyvärr inte så jätte mycket med just bilen, men runt om den iallafall!
På grund av olika anledningar har vi valt att byta garage. Det är tyvärr inte jättelätt att hitta vettiga garage i området vi bor, så nu när vi hittade ett så var det inget att reflektera över ens.
I vårat förra garage (det på bilderna hittills) är det asfaltsgolv, ligger en bit utanför stan, svinkallt på vintern då det är hål längst golvet på vissa ställen, ingen värme (förutom våran dieselkanon), möss, och och lite andra grejer som är onödigt att ta upp här. Ja, det är helt enkelt allmänt ofräscht och så.
Vårat nya är lite mindre, dock finns det luftvärmepump, bra belysning, bra golv, isolerat, vaktbolag åker omkring om nätterna och det ligger i stan! Bara ett par kilometer ifrån mitt hem. Känner på mig att det kommer bli skitbra!
Vi får se hur länge vi stannar här. Bilder kommer lite längre ned!
Sååå, här står hon och skäms lite!
Jag fick ett litet paket ifrån Litauen!
Vad kan det va?
Breddare förstås! Passade skitbra! Breddar 7cm på varje sida!
Bur och breddare!
Öppnade upp bakaxeln för att se om den var svetsad ordentligt. Volvo 1031.
Och det vill jag påstå att den är! Bara tvätta ur och fixa iordning lite.
Skönt att svetsarna på och i axeln var ordentligare än det på karossen. Här ser ni också några de vassa kanterna som ska bearbetas ner en aning.
Här ser ni då hur det blev i motorutrymmet. Personligen gillade jag verkligen färgerna! Gäller att inte överdriva bara så det inte blir för mycket av det! Vad tycker ni? Det har blivit lite dammigt som ni kan se.
Ett par suddiga överblicksbilder på garaget. Var intressant att stå på tå, och hålla upp kameran med ett stativ och försöka få en bra bild
Nu var det dags att sluta mecka. För vi fick flytta in det nya garaget omgående. Så det var bara släppa verktygen och åka dit och fixa iordning!
Det ser mindre ut än vad det är. Vill jag tro iaf, lär väl märkas ganska snart när man får in bilen.
Där kabeln hänger var det en trappa innan. Glömde ta en bild innan jag släpade ut den själv (flickvännen stod och tittade på och trodde jag skulle dö när jag tog ned den
)
Andra rummet.
En igenbyggd port som ska öppnas, för att en bil ska in i utrymmet. Kommer bygga för igen såfort bilen är inne (Den ska stå där hela vintern)
Trappan som vägde som en jävla elefant. Bruksbilen fick visst hänga med på ett kort också! Notera klibban som sitter på bakrutan. "NoJapShit", passande!
Sesam, öppna dig.
Ner med bänkarna! Synd att riva ned fina, välbyggda bänkar! Men vi ska ju bara flytta dem lite så.
Klart! Bra belysning!
Ringde in gubben min så han fick dra lite el!
Nu var allt kört till garaget förutom Bil, motor och moped. Det får vi ta nästa helg.
Fan vad skit man samlar på sig märkte jag nu!
Nu är det iallafall hyfsat iordning med prylarna.
Vi får se hur det blir sen, är iallafall skönt att ha ett varmt och isolerat garage nu när den snorkalla vintern närmar sig!
Nästa helg blir det att flytta resten, samt ta ett antal (typ 20) vändor till tippen så det är rent och fint utanför garaget när man sticker också!
Jag har också beställt Quadlightfronten och lite annat, vet dock inte när det kommer då det är från andra sidan av vårat runda klot. Hörs!