Tjenare!
Håller på med en turbokonvertering nu i vinter, och tänkte att jag lika gärna kan dela med mig till folket!
så kommer uppdatera med tiden jag skruvar, och ska försöka få med massa bilder! Bilen får bli min e36a där de kommer att lättas, hydralisk handbroms och lite annat gött som kommer falla dit kaross mässigt då och då. just nu är motorn prio 1! Planen på setup blir runt de här :
M50B25IV
ARP topplocksbult
Cooperring Topplockspackning
630cc deka spridare
Bredbandslamba bosch 4.9
TB60-03 Turbo
CXRacing grenrör
TiAL 44mm wg
TiAL 50mm dump
Intercooler
Billet svänghjul
6 puck sinterlamell
765 tryckplatta
Wallbro 450l/h pump
VEMS sprut
m.m m.m
Blir massa mer gött med tiden som jag kommer uppdatera med, men här är lite smakprov va som är inköpt och vad som kommer komma. Är inte helt klart än va allt blir som ni ser, men de kommer med tidens gång!
Det blir till att bygga i min egentligen glidar/stance bil, men den passar så bra in. Sitter coils och lite annat gött! Kommer rensas på allt onödigt och så blir de bara 2 sportstolar i och även hydralisk handbroms med tiden.
Påbörjad rivning av allt
Gjort rent motorn, målat blocket! Tråget av och uppmärkt så ska bara svetsa det för oljereturen.
Hemma snickrade grenröret! Sitter dock t4 fläns på för tillfället men ska svetsas på en t3 fläns rätt så snart