Hej,
sjukt länge sen man skrev här senast, men tror bestämt svaren jag söker finns här så 2 snabba:
Enligt rubrik då, byta spis i V70 -01
Vi kan börja med att konstatera att det fysiska bytet inte är ett hinder för mig att göra själv är medveten av vidden i det då motorstyrning mm skiljer GROVT osv, så den biten skippar vi i diskussionen.
Orsaken till detta jobb är att jag äger en lätt kantstött bensinare(2,4 170hk) som är i gott skick förutom ena främre hörnet den är ett par cm kortare mellan torped och fjädertorn, så lite krabbgång på den man ser dock iaf inte navet bak när man står framför den....
Bor i norrbotten och det dök upp en billig diesel med kammen av på tre ställen efter hoppad rem. Pga avståndet att hämta jämfört med att rakla iväg ner söderut så kan det bli lönsamt att förena dem.
Frågorna är vad kommer man stöta på för problem med mjukvaran?? om man tar så mycket som möjligt som hör till motorn, kommer bilen låsa sig fullständigt pga att boxar inte är parade??
Vad säger bilprovningen?? Bilen finns ju med samma motor alternativ kommersiellt, eller vägrar de ändå? Ska man flytta chassi nr när man lika är igång?? är ju bara färgen som skiljer då och det vet jag de kan byta vid vanlig besiktning iaf på hojar.
Tackar på förhand