3496
Sök

Köpråd ny bil. >Saab vrs Audi vrs BMW<

18 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
Som ämnet lyder.

Jag Har tänkt att köpa mig en ny bil snart men har lite svårt att bestämma mig när det gäller 3 olika bilar.

Dom 3 bilarna jag kollat på är.

Saab 9-3 turbo x. 280 hp, 2.8l v6 turbo
Audi s4. 344hp, 4.2l v8.
Bmw 335i. 306hp, twin turbo rak 6a.

Det jag söker i en bil är att den är hyffsat snabb, skön att åka längre turer i och går att köra med året om.

Jag har provkört alla bilar och älskar dom lika mycket, hade jag fått bestämma så hade jag köpt alla 3..
Finns det några här som har ägt någon eller några av dessa 3 bilar och kan ge mig lite info om dom? Hur dom var att äga, vanliga fel osv så vore jag väldigt tacksam!!

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 november 2015
De spelar ju i lite olika ligor. Saaben är väl "den sämsta" av de. Motorn är i praktiken en "hottad" GM snurra.
Audi S4 är snäppet under värstingen RS4, en mer komplett bil än Saaben om du frågar mig.
BMW 335i är nånstans mitt emellan de båda. Motorn går med rätt enkla medel skrämma upp till ungefär 360-370 drivhjulshästar, med bibehållen hållbarhet.
Så om du funderar på 4 dörrars varianterna (eller kombi varianterna om sådana finnes av samtliga) av respektive modell så tycker jag att S4 är kanske den som är mest intressant, men med 335i tätt bakom. Är det en coupe du vill ha så finns bara ett alternativ: BMW

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Avstängd
598 Inlägg
2 november 2015
BMW är dyr att köpa och äga. Audis V8:a är en klassiker. Saaben med den motorn är en udda fågel. Dyr i längden tror jag.

Sök