Update i vad som händer kan ju vara på sin plats!
Efter att haltechen va klar kände jag att det var dags för uppstart, men tyvärr, hon ville inte gå igång. Hopp...
Bara att börja felsöka osv. Efter massa sök på nätet, mailkontakt med Haltech så kom vi fram till att allt såg bra ut men något med tändningen stämde inte.
Idag så kopplade Arash på PBZ upp sig via fjärrstyrning till datorn och ecun. Allt ser bra ut men ecun får ingen triggersignal. Så det gick rätt snabbt att konstatera att förmodligen va en givare eller elen till den paj.
Efter det gick det snabbt att hitta givarn, kablarna till kontakten hade spruckit och va lös vid ena sidan. Gjorde en quickfix och lödde ihop nytt. Nu fick ecun triggersignal och signal på varvräknaren, MEN bilen vägra starta.. sen blev batteriet slött och där står vi nu, med laddare i batteriet och väntan.
Jag passade på att ställa in "dead times" för spridarna i mappen och cc osv så allt för dom ska va klart. Allt detta med ecu är ju en ny värld för mig så det är mycket att lära, men det är ju kul så
Nu hoppas jag verkligen att jag får igång den imorgon, eller åtminstone väldigt snart. På återseende!