Men vänta nu, vingen och fästena kommer ihop? Isåfall varför göra nya fästen i vingen? Eller kommer sakerna separat?
Oavsett så finns det väll helicoil för plast/kolfiber Eller köra med gängbussningar?
Inte säkert att fästena är gjord för just denna bil, vilket är mkt tveksamt. Då kommer det skilja hur pass brett han sätter fästena och därefter krävs det nya hål i vingen för fästena.
Snacka om att man har hjärnsläpp, klart det blir fel på fäst punkter när han satt fästena brett isär. Ska sluta kommentera innan jag har minst en kanna kaffe i blodet
Haha äsch då ingen fara samma här, kaffet är ett måste !
Hållt på lite med vingen idag efter jobbet. Gick inte riktigt som jag tänkt mig med att sätta i nya gängor.. Men jag gjorde en annan lösning med mindre borrhål och skruvning + superepoxi så det ska fan sitta. Men provar nu på två "fästen", låter det torka, provmonterar och mäter igen, sen dom sista fästena.. Man vill ju bara ha fast den nu..
Fick ett paket idag från an88 me etanolbeständig bränsleslang måste dock beställa mer, jag måste vart riktigt optimistisk när jag la beställningen eller bara rent av slut i huvudet.. Men men så är det!
Blev klar med bandaget på grenröret idag. Helt ok för att va första gången man gör det. Använde buntband i rostfritt, men hade lika gärna kunna kört ståltråd.. Men ville prova me band. Bara downpipe kvar nu så.
Börjat lite
Klart
Jäkla glasfiber att lyckas tränga sig in genom handskarna
Nu när snön är borta kan ju kanske våren ta och komma, sugen på att bli klar och köra nu.
Idag linda jag dp:n och så bytte jag ventilkåpspackningarna. Passa på att tömma ur oljan och bytte oljefilter me.
Bandaget räckte bara dit, men det får bli så. Bättre än inget alls i guess. Sen var det dags för packningarna. Eftersom jag har grenröret nere osv så var det inget problem att komma åt. Lite trångt att få ut kåporna och lite drygt när dom skulle på plats igen med den "flytande" packningen. Det var ingen flytande på innan så antar att det kan va därför det läckte, nu borde det va safe.
Gamla:
Nya:
Tog ingen bild på när jag lagt flytande packningen då jag ville få på den så fort som möjligt och va oljig om händerna ;)
Blev ett K&N oljefilter. Känns tryggt att köra kvalitetsfilter, skiljer inte mkt i pris mellan dom och "budget"filter.
Idag hände en väldigt märklig grej. Hällde i oljan, så kolla jag på oljepluggen efteråt och såg en droppe längst ut på den. Men inget runt om vid packningen eller så. Tänkte ändå att jag provar dra åt lite till då, nej men då gick pluggen sönder, den började liksom snurra in i sig själv. Har aldrig vart med om något liknande :p
Ska ta en bild sen när jag bytt. Beställde en ny magnetisk från speeding idag. Beställde även deras bränslefilter för e85 och an-kopplingar. Blir spännande.
Nu har jag fått grejerna från speeding och an88 gillas när det går snabbt. Nu väntar jag bara på en ventilkåpsbult från England, en va i stort sätt paj så ville ha en ny.
Sen är tanken att jag ska sätta i downpipe, grenrör och nya turbon. Köra en uppstart, fylla på glykolen och låta den bli varm. Sen byter jag ut bränsleslangarna och filtret och förbereder för etanolen. Nästa steg blir att få till det så jag kan få bilen till pbz.. Antingen installerar jag nya styrsystemet och spridarna hemma, fixar en basmapp för etanol och kör bilen dit. Eller så kör jag bilen (lugnt) dit och fixar spridarna och sprutet där. ELLER så måste jag hitta eller hyra en trailer.. ?