13 november 2015
Trådstartare
Hej hej!
Haft mycket problem med bilen senaste åren. Det är första bilen o det är en Volvo 940 Ltt (1996).
Den dog bara häromdagen, och den går inte än.
Den är trimmad med justerbar wastegate och Trimchip från KL Racing uppställd till 0,8 Bar, samt en 531 topp (planad för täthet, inte för trim.)
Trodde först det var bränslepumpen som spökade då den är ny, men jag har bra tryck fram till spridarna. Problemet visar sog vara tändningen, den tänder alltså inte alls, något säger nej. Jag har provat med standarden att byta Tändmodul och Vevaxelgivare, utan resultat. Startmotorn låter men som sagt ingen tändning. Jag hade ingen felmeddelanden när den gick. Det sista jag kan tänka mig är att själva guldboxen är tokig, men känns långsökt i mina öron.
Här är en lista på allt som är bytt (ny) inom detta år:
LMM.
Bränslefilter.
Bränslepump.
Tryckrör (Förstärkt).
Tändmodul.
Vevaxelgivare.
Nya Trimchip från KL (Ja jag köpte 2..) Både bränsle o tändning.
Tändkablar.
Fördelarlock.
Rotor.
Testat med olika tändspolar förr, men har spänning över den nurvarande, alltså INTE ny.
Kamaxel: Vx3.
Kamdrev.
Kamrem och övriga remmar till bl.a. ACn.
Tändstift: NGK (funkat länge), har även provat original bosch utan lycka.
Alla säkringar är hela.
Ny bränslereturledning.
Till en annan BTR i hopp om lösning (tidigare trimproblem)
Sportluftfilter.
Jag känner just nu att jag bara kan chansa mig fram med min kunskap, finns det någon som har lite mer erfarenhet?
[img][/img]