3253
Sök

Audi s4 startar inte efter att stått en natt.

95 Inlägg
15 november 2015
Trådstartare
Hejsan!
​Nybliven ägare till en Audi s4 från -98, har fungerat klockrent tills idag.
​Igår kväll när vi var påväg hem blev den typ orkelös som den fick soppa torsk, så vi stängde av den i farten och stannade och startade om den ( tog ur och stoppa i nyckeln igen ) å då gick den klockrent.
​Så for hem och parkerade där jag lät den stå över natten.
​
​Men på morgonen ville den inte starta, hostade till vid första försöket men sedan bara snor den runt motorn eller hur man ska säga.
​La av batteripolen i 10min och provade, då hosta den igång och varva upp till 1000rpm själv sen dog den.
​Lät den stå i ca en halvtimme då provade jag igen å då starta den helt plötsligt och gick som den skulle men när jag sedan stängde av den efter jag kört 2km och skulle starta igen så var den sig lik.
​Och nu är den så, bara snor runt, hosta till en snabbis nyss på sista försöket men annars inget.
​
​Bilen säger att inget är fel, ska prova felkodsläsare imorgon som jag lånat av en vän. Får se vad de blir av de.
​Jag har funderat lite på bränslepumpen?
​
​Men annars vad kan de vara, vill gärna kunna använda och lita på bilen.
​
​Tack på förhand.
​Mvh: Eric

Audi följer inte utvecklingen, Audi leder den.

716 Inlägg
15 november 2015
Stopp i bränslefiltret? Känns som att den inte får tillräckligt med soppa bara. Byt den, billigt å enkelt - Istället för pumpen som e lite dyrare å jobbigare smile

95 Inlägg
15 november 2015
Trådstartare
Krist skrev:
Stopp i bränslefiltret? Känns som att den inte får tillräckligt med soppa bara. Byt den, billigt å enkelt - Istället för pumpen som e lite dyrare å jobbigare smile

Hm kanske det!
Du har ingen aning om hur man byter bränslefiltret?

Audi följer inte utvecklingen, Audi leder den.

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
15 november 2015
om du googlar "change fuel filter audi s4 98" så får du upp ton med bilder vart det sitter. så ser du hur lätt det är å byta. tar dig ca 10 min.

Sök