Misstänker att Alu-tråg är något effektivare att värma upp än plåt. Därav så kan det här fungera relativt bra. Blockvärmare är väl sämsta uppfinningen , sett till hur många Kilowatt det går åt per timme.
Haft ett antal bilar i familjen med blockvärmare och sen monterade jag en Slangvärmare med inbyggd cirkulationspump , där kan vi snacka effektivitet då varmvattnet cirkuleras igenom värmeelementet i kupén.
Förutsatt då att det inte är en modern biljävel med elektriska spjäll som stänger cirkulationen när motorn stängs av.
* Med Blockvärmare menar jag dom som sitter på blocket och inte i vid frostpluggen.
Vidare så kan jämföra priser : Killen gav 300kr för sin , ett värmeblock kostar 1200-1500 , utan kabelsats . Slangvärmare med c-pump som jag har finns på Swedol från 1400 och uppåt ,men då behövs ingen Kupévärmare heller.
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.