3640
Sök

Klena kablar från backljusmonitorn

204 Inlägg
5 december 2015
Trådstartare
http://www.ladda-upp.se/bilder/oqjvlhgdltpaa/

Se bild ovan, dessa kablar går från min backkameramonitor. Jävla tunna kablar. Är ingen expert på fordonsel och frågar därför hur jag ska skarva dessa för att dra till ett cigguttag eller till batteriet?

Vanliga kabelskor eller sockerbitar funkar inte, för klena koppartrådar som ni ser.

Eller ska jag skava av en bra bit och lägga "trippelt" och bygga upp lite så att säga?

352 Inlägg
5 december 2015
Löd ihop, skala ordentligt så inga kardeler försvinner/skadas. Krympslang över vardera lödning.

204 Inlägg
5 december 2015
Trådstartare
Polaren skrev:
Löd ihop, skala ordentligt så inga kardeler försvinner/skadas. Krympslang över vardera lödning.

Bra tips, tack!

Dock har jag ingen lödstation eller klockren kunskap inom ämnet lödning..i avvaktan på detta finns det annan lösning?

352 Inlägg
5 december 2015
Finns enkla lödkolvar och lod/lödtenn på biltema billigt.

Annars tattar lösning och skala upp några cm och tvinns ihop dom sedan tejpa.

204 Inlägg
5 december 2015
Trådstartare
Polaren skrev:
Finns enkla lödkolvar och lod/lödtenn på biltema billigt.

Annars tattar lösning och skala upp några cm och tvinns ihop dom sedan tejpa.

Kollar upp biltema ändå, se om jag vågar mig på´et!

Tack för  hjälpen!

477 Inlägg
6 december 2015
Om du inte har nån lödkolv som vore det mest seriösaste lösningen så kan du skala kabeln lite längre försiktigt lägga den sida vid sida med den andra och tvinna den runt den grövre sen på med en vanlig rörskarv eller annan lämplig kabelsko.... känns iaf lite mer seriöst än tejpa 😉

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

204 Inlägg
7 december 2015
Trådstartare
blink_pj skrev:
Om du inte har nån lödkolv som vore det mest seriösaste lösningen så kan du skala kabeln lite längre försiktigt lägga den sida vid sida med den andra och tvinna den runt den grövre sen på med en vanlig rörskarv eller annan lämplig kabelsko.... känns iaf lite mer seriöst än tejpa 😉

bra där, tack!

Sök