Mig veterligen så styrs inte wastegaten av vakuum, utan av turbons laddtryck. Så du kan alltså ta och koppla in den i insuget efter turbon.
Ett vanligt förekommande ställe på m20 är att slipa bort BMW logotypen på insuget och sedan borra, gänga för luftnippel.
Edit:
Den lösa slangen som du benämner mottryck används för att reglera laddtrycket. Om du låter den vara oinkopplad, dvs mot atmosfärstryck så kommer wastegaten att öppnas när laddtrycket övervinner fjäderns kraft.
Vill du exempelvis ha reglerbar laddtryckstyrning så kan du reglera laddtrycket genom att trycksätta denna.
Exempelvis.
Fjädern öppnar vid 0.5 bar tryck, men du vill ha 0.8 bar laddtryck, då måste du trycksätta den slangen med 0.8-0.5 = 0.3 bar för att uppnå ett laddtryck på 0.8 bar. Vissa sprut kan ha denna funktion och då kan du koppla in slangen direkt i sprutet. Som sagt. grundtrycket som fjädern öppnar på får inte vara högre än ditt önskade laddtryck.
Senast redigerat av rawsezx (1 februari 2016)