Detta får man ta och följa:) alltid roligt med turbobyggen:)
De gör du rätt i! Kul att du följer! Håller på att leta för fullt efter att få tag i en billig 940 turbo som är frisk i motorn! Sen måste jag även få tag i ett elsystem från en nyare 240:)
Inte blivit så mycket gjort på bilen senaste, då snön har hållt sig, så är ute å leker för de mesta! Fick iallafall på en ljuddämpare idag, slipper de bröta så mycket
Nu jävlar ska de hända grejer! Var å köpte mig en 940 turbo (ltt) som verkar vara riktigt frisk! Nybesiktigad T.o.m Imorgon ska vi börja riva ur motor & låda m.m, försöka märka upp lite kablar osv
Det har blivit en "liten" förändring i detta projektet tyvärr! Jag kände att jag inte hade kunskapen med all el osv som behövde bytas över till 240 och de, så bestämde Mig för att sälja den och lägga de pengarna på 940 jag köpte istället!
Motorn är urplockad, står på stativ nu och även nymålad:) En T3/T4 turbo och grenrör är inköpt och även intercooler, slangar å en återcirkulerande dumpventil! Mer kommer!
Kommer lägga ut mycket fler bilder snart å hoppas ni fortfarande vill följa!
Fick en tidig present på posten av några av mina vänner här om dagen, gött som fan Ska även hämta en nyplanad 531 topp med vx3 kam idag eller på lördag:)
Jag skulle lacka insuget innan jag montera tillbaka på toppen
Var lite sugen på de också, men är osäker på hur resultatet skulle bli.. Vad ska jag använda mig av för färg? Måste jag blästra insuget innan? Eller räcker de å göra rent?