Här är den precis hemkommen och inställd i garaget
Jag började med att smörja upp alla bromskolvar då den har stått sen 2008a, när jag väl satte igång blev jag rätt förvånad över att alla kolvar gick så lätt vilket var bra
så jag satte även på lite fräschare fälgar till besiktningen
väll inne på besiktningen så fick man hur mycket beröm som helst över att den var så fräsch undertill och även resten av bilen, han satte igång med att besiktiga bilen osv. när han var klar med pappers arbetet och de så fick jag domen i handen, jag trodde han skoja först men de blev blanka papper
då bilen blev besiktigad så blev den en brukis i 2 veckor
sen så ställdes den in i garaget igen för de var dax för dimljus
bägge fästena på
original gula dimljus
original 740 GLE i kursiv stil monterades
nu var de dax för en välförtjänt tvätt
fint med dimljus där bak
sen var jag sugen på 18 tummare, så mk18 stog högst upp på listan men jag tyckte verkligen inte att dem fälgarna passade in
så jag byttade mina mk18 mot im5 och två rent nya spacers
nytankad och dem nya fälgarna på
smutsiga bilar är bra bilar
köpte ett par vita blinkers för en billig peng så dom blev monterade med en gång, blev bra mycket bättre än orange
kapat fjädrarna på den runt om, men när man har jobbat ihop lite mer pengar så blir de usa front och coils
men är nöjd med den så som den ser ut på bilden
men såklart så blir man aldrig nöjd så jag bytte bort im5 fälgarna mot ett par super dtm som hade gått max 20 mil
prov monterade en fälg, tror dem fälgarna kommer sitta bra på den om man sänker lite till
lite saker som ska på den men har mycket mer som ligger
köpte mig en d24tic som ska åka i bilen
så den gamle E motorn åkte ur lite synd egentligen men vem vill inte åka skattebefriad diesel?
men e motorn ska säljas om nån är sugen har alla servicepapper på den
nu ska elen rensas lite och de ska snyggas till i motor rummet
bilen ska byggas om till manuell också, så de får bli en m47a istället för m46
Nu ska en stor service göras, byta alla remmar, vattenpumpen ny olja och filter och även nytt dieselfilter. innan motorn läggs i så ska den tvättas ordentligt
de bästa är att där knappt är någon olja på motorn
de var allt för denna gången, kommer lägga upp så fort jag har gjort mer med bilen
ha de gött