Raul96 skrev:
Såg en bmw 740i 1997 på facebook som en snubbe sålde I gävle , laser blå färg med grått skinn ( inredning ) 24.000 mil . Han skulle ha 27.000 kr för den och jag skrev till honom och frågade lite grejer ang den '
Han skrev på blocket Sveriges snyggaste e38
100 % rostfri
Inga fel osv
Jävligt snygg på bilderna
Så jag ringde han för att gå och kolla på den I gävle och fråga lite mer om bilen , det fans bara 2 fel med bilen som han garanterade , blinkersglaset Vf har ramlat av samt plasthandtaget där vajern till motorhuven sitter är sönder
Men tyvärr kunde jag inte den tiden som han ville pga jag jobbade och det tar ca 6 timmar från gbg till honom så han ville inte ens hålla den till mig för några timmar , han sa att jag skulle få sätta en handpenning på 3000 kr så han vet att jag är seriös , jag swishade 3000 kr till han
Jag frågade flera ganger om bilen har mer fel eller skavanker och han garanterade att den inte hade , skulle jag hitta några fel så skulle han betala min bensin från gbg och tillbaks samt att jag skulle få tillbaka handpenningen
Jag åkte mot gävle igår på morgonen vid 01.00 då jag slutade jobba och var framme hos han vid 07.00 , han hämtade bilen och den såg jättefräsch I lacken osv men så börjar det !!!
Njurarna satt faststripade
Motorhuven hade en buckla
Fanns ingen styrservoolja kvar I behållaren , allt hade läckt ut
1 kontakt till spolarvätskesensorn var avklippt och bara låg där I motorutrymmet
Den hade rost I alla 4 hjulhus !!!!
Hade rost I 2 av dörrarna
Mittarmstödet gick sönder när jag försökte öppna det pga de hade limmat den
Skinnet på baksätet samt fram var missfärgat
Den saknade ett par pixlar I instrumentet
Vad är det hör för skit?????
Du sa Inga fel , och han sager att den är I toppskick , att jag är för kräsen , vem bryr sig om rost och allt det där ? alla bilar har fel ,
jo visst men du hade kunnat berätta det innan jag fick spendera 100 mil körandes I 13 jävla timmar , och så ville han inte ge tillbaks min handpenning eller sänka priset på bilen samt började tjafsa upp sig , jag stod där med min kusin I 30 min och försökte förklara vad våran deal var men nej inte enligt han !!
jag orkade inte mer och stack därifrån , har polisanmält han samt kronofogden skall skicka skuldbrev till han och klagar han så blir det tingsrätt
Jag orkar fan inte med såna äckliga människor , 4000 kr upp I rök samt 13 timmars körning för inget , hoppas polisen löser nåt