Precis som det redan skrivit lite så är det under tiden som du ska regga bilen som dem kräver att du kör på en bil med rätt antal hästar osv.
Med hjälp av en god komunikation med SFRO så får ni komma fram till vad som är en lämplig turbo storlek samt spridar storlek till din uttagande effekt.
För att göra det enkelt.
Du kan INTE sätta i en herrejösses lastbilsturbo och 1500cc spridare och sedan komma med ett bromspapper som visar att du har 200hk.
Dem är inte dumma...
Lagom turbo, lagom storlek på spridare och lagom effekt inom gränserna är helt ok!
Motorn kan du modifiera i princip hur du vill. Dvs du kan sätta andra stakar och kolvar osv om du vill det.
Fortfarande uteffekten som räknas. Att du har byggt en motor som är helsmidd är inget negativt.
Drivlinan i bilen skall vara lämpligt anpassad för att klara effekten. Gärna lite i överkant!
Dvs du kan inte ha en 316 låda och kardan och säga att dem lämpar sig för en effekt på 4ggr så mycket än original.
Bromsarna skall uppgraderas även dem. Också så dem är lämpliga för effekten. Tänk dock på att dem räknar på huvudbromscylinderns storlek för att se ifall den klarar att du satt på t.ex e46 330 bromsar runt om.
Det är mycket jobb. Men det går att göra!
Så alla roliga bilar som du har läst om i bilsport osv "gatlegal med 1000hk" är en sanning med modifikation då dem bilarna är reggade med en liten effekt 15kw/100kg ifrån början.
Där finns undantag som man kan hitta på nätet där det är praktisk taget omöjligt att komma under angiven effekt. T.ex en amatörbyggd AC Cobra som inte väger något men har en v8 på 500hk..
Läs lite i dessa trådarna så hoppas vi att du får lite mer kött på benen. Och ge för fan inte upp nu!
:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … ;start=765http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7 … mp;start=0http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … 42240fc121http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=82676Lycka till och hoppas att detta har varit till lite hjälp.
/Jesper