Tack för era tips!
Angående acc-kravet... Anledningen till att jag satte det var att på något sätt ge en måttstock att tipsa efter. Jag lär knappast göra mycket 0-100 launcher men inte heller 100-200. Snarare 20 till 130 men det är sällan bilar mäts i de spannen så man får ta det som finns tillhanda. Huvudsaken är att den är snabbare än min S2000 var. Jag vill ha en spark i röven.
Så till bilarna!
Subaru Type R sti:
Ja, denna har jag kollat mycket på, finns noll till salu just nu dock. Och när det kommer till Impreza är jag jävligt petig med färgen. MÅSTE vara blå.
Annars verkar det vara en jäkligt kompetent bil, under 5 sek redan som original. Lätt och ställbar fyrhjulsdrift. Mums!
Nissan S15:
Rätt läckra bilar också, men lite lillbrorsa till Skyline R34 tycker jag. Skajjan är snyggare, har mer effekt, fler cylindrar osv.
Konstigt nog ligger de ungefär lika i pris...
BMW E30:
Jo, coola bilar men mjah. Jag vill nog ha något modernare eller ännu äldre typ 60-70 tals muskelbil.
BMW M5:
För många dörrar(Och för stor)
BMW M3:
Har länge stått högt på min vill-ha lista.
Det tråkiga med M3or är dock att de ser så tråkiga ut. En stylad 318Ci vrider mer blickar än en original M3...
Nu är ju inte det hela grejen men kör jag en sportbil vill jag att iaf jag ska tycka att den är snygg, sen är det en bonus om andra iaf ser att det är en sportbil jag kör... (När folk vred nacken av sig när man kom med S2000 var faktiskt jävligt kul...).
I övrigt har jag tänkt på följande bilar:
Mitsubishi 3000GT VR4 (fast jag gillar inte pop-up lampor)
Skyline R33 (Både GTS-T och GTR).
Skyline R34 GTT
Chevrolet Corvette C5
Chevrolet Camaro 71-73
Nissan S14
Det tråkiga är att jag inte riktigt fastnat för något...
Provkörde en trimmad R33 GTS-T med 370 hk. Den var najs, men vi kunde inte komma överens om pris(Många fel och säljaren ville inte gå ner i pris), annars hade jag nog slagit till på den. Samtidigt finns det ju så många andra schsysta åk...