Dags för en update här kanske? Känns så.
Ska komma till vart projektet står just nu men vägen dit kan få bli det roliga!
Det hände faktiskt endel utanför kameran så att säga. Även om motivationen mot slutet av olika anledningar va nått såntdär bristfällig så krigade jag vidare!
Skruvarna till oken i fram gjordes snygga! U know me
Sen slängdes fjäderbenen upp på båda sidorna med nya belägg och allt som inte redan var målat slipades rent och målades.
Bak blev en annan historia, tanken var att bara måla upp ok och lite sånt, men upptäckte då att ett av oken läckte. Så kan man ju inte ha det! Så Oken renoverades med nya o- ringar och tätningar
Och när man ändå var igång slog jag ur pinbultar och gjorde rent och snyggt, och det fick bli nya handbromsbackar, svarvade skivor och allt målat och snyggt! Även nya belägg bak givetvis!
Här kommer bilder på detta.
Allt målat och monterat!
Bättre än så behöver det väl inte vara
Köpte mig även en "JDM Dildo" bara för att
Och fick en hylsa med gänga svarvad på skolan så den skulle passa!
Mitt "injection" märke och anknäbben monterades! Va lite vemodigt att borra i min fina lucka men resultatet var inte att förakta
Nu till när saker och ting INTE gick som jag ville. I all hast fick jag kasta ihop bilen när min vinterbil bestämde sig för att inte vara bessad längre.
Fick problem med vibrationer i ratten när jag svängde med styrvinkelkitet monterat, och jag luftade och krånglade som en idiot men blev intee bättre.. Skitsamma tänkte jag och körde bilen utan, vilket funkade hur bra som helst! Bortsett från en väldigt knasig hjulinställning.
Bilen går som en dröm på vägen! Riktigt schysst väghållning med kortade ben och hela det receptet. En hjulinställning gjordes på skolan men lyckades justera in ratten fel så bilen vandrade gärna ibland om man åkte i vattenpöl eller liknande.
Bjuder på en bild på den när jag kört bilen några mil.
Vart är mina OZ splitt?! Tänker ni då?
Här är dom! Blästrade och fortfarande i 1000 bitar.. Det visade sig att under alla färg på fälgbanorna gömde sig rätt trötta fälgbanor med massa porer och skit.. Ett tappert försök gjordes att metallspackla dom och lacka dom med krompulverlack. Vilket kunde blivit sjukt bra! Om inte spacklet hade rest sig under färgen i ugnen till pulverlacken..
Antingen göra ett försök till eller köpa nya banor! Men motivation och pengar fanns väl inte så nu ligger dom här.
Sen efter si och så många mil, bestämde sig en grävling för att titta på min nya fina bil och sprang rakt in i mitt fina nya dimljus och slog sönder de..
Hängde inte allt för mycket läpp för det dock
Men sen så som pricken över i'et så ville inte min bil vara med när man kastar i 2an på gaspådrag med full bil. Vilket resulterade i att min diff ligger i botten på diffhuset i 1000 bitar! Och där damer och herrar står jag nu!
Eller rättare sagt, här står min bil..
Letar väl efter ny bakaxel lite då och då när jag får lust.. Men mer än så är det inte! Då jag måste ha den med den 12 tandade givarkransen (SVårare att få tag i) Men överväger att ta en nyare och kanske pressa över den äldre kransen istället? Borde gå hehe
Men suget efter ett långtidsprojekt typ gatbil växer och då tappar jag lusten lite.. Så om någon vill köpa den är den jävligt billig
Kommer säkert igång igen! Ni får tjata mer haha
Men de var väl allt för nu, hoppas ni inte väntat för länge.