Godspeaker skrev:
Jag har för mig jag läste om det där för ett par år sedan.. Glapp i stora kontakten till instrumenthuset är ganska vanligt har jag för mig. Riv ned och jucka lite i kontakten
Men i övrigt, de finns något inneboende fel i klustrena, något om dålig jordning eller så, minns inte vad.
brukar inte din också blinka till emellanåt? Min gjorde det med jämna mellanrum, både innan o efter jag moddade den.
Men börja med att
testa ett nytt batteri. Även om de ser ut som om det är spänning i det, de kan va något fuckup i det som gör att bilen trilskas. De är bra mkt enklare än att försöka gräva ut mätarhuset iaf (
beskrivning) Min betedde sig jävligt mysko när batteriet höll på att ge upp, så börja med att testa det.
Funkade digitaldisplayen alls?
Gå in i testmode i så fall. Med tändningen av: Håll nere Trip/Reset och starta bilen - fortsätt hålla nere tills displayen visar "Test" - släpp knappen. (
Video).
Nu kan du scrolla igenom alla undertester genom att trycka in knappen.
(Lista över funktioner/koder)Meeeeeeen.... jag är 99% säker på att ett nytt batteri faktiskt kommer att lösa problemet
eftersom de redan va urladdat och du va tvingad sätta de på laddning?
btw, Biltemas batterier är, citat mekaniker
"lika effektivt som att seriekoppla 3 paprikor".
Köp ett originalbatteri från din fordhandlare, som både passar och ger rätt kräm. När jag köpte nytt var det billigare att köpa ett "rätt" batteri från Ford än ett "nästan rätt" från mekonomen.