10 januari 2016
Trådstartare
Då var det avgasrör som skulle göras i ordning byte från grenröret och till främre ljuddämparen , när det gamla var rivet så var det dax att lägga sig under och för söka få bort pinbultarna på vänster sida den ena gick av när grabben skulle hjälpa mig den andra var så sliten och dåliga gänger på , det tog mig nästa tre veckor att borra ut bultarna ur grenröret. Och dit med det nya som borde inte vara så svårt , men fel fick jag passformen var inte någon höjdare utan det blir att fixa och trixa och sedan var röret från grenröret till ljuddämparen ca 10 cm förkorta tack för det Hansen/Racing det blev att dra till biltema och införskaffa skarv rör för att få ihop det , nu ska det sista bitarna på plats och sedan kontroll så det inte läcker . . . . jävlar. . .det läcker, då tar med mig rör och ljuddämpare till jobbet och får hjälp att bygga om det så det passar med varandra det var inte mycket som stämde mad varandra, till baka till garaget på kvällen och plocka ihop det. Nu stämmer det och inte läcker det heller , att byta ett avgasrör räknar jag ska ta ca 2 tim per sida inte nästan två och en halv vecka /
Senast redigerat av Andersgullstrand (13 januari 2016)