2396
Sök

Cadillac Sixty Two Coupe 59 - Vinter 2015-2016

Vinterjobb 2015-2016. Här kommer det uppdateras med information om vad jag gör med bilen i vinter.

2 516 Visningar
Uppdaterades senast 12 mars 2016
46 Inlägg
25 december 2015
Trådstartare
Här kommer informationen uppdateras om jobb som utförs vintern 2015-2016 på min
Cadillac Sixty Two Coupe 59.

46 Inlägg
25 december 2015
Trådstartare
Då började närma sig vinter och det var dax att tänka över vad som skulle göras denna vinter , nr1 blev att laga vent. fönsterna , som nr 2 blir det att byta ut inredningsmattan , nr3 byte av främre avgasrör båda sidorna , nr4 byta olja i lådan , nr5 fin justera motorn så den går lite bättre och kanske dra lite mindre bränsle .
Senast redigerat av Andersgullstrand (14 januari 2016)

46 Inlägg
26 december 2015
Trådstartare
Då var det dax att med vent.fönster bort med dörr klädselen och lossa skydds pappret försiktigt sedan var dax att skruva på det hela - jag tänkte ska jag lossa så måste allt bort sagt och gjort varenda skruv och bult lossades så , hela fönsterram satt helt lås jag vickade och drog för att få loss det men nej den satt , jag höll på i två dagar utan att komma någon stans . Det blev till att ta kontakt men en som jag trodde skulle kunna hjälpa mig jag ringde och berättade mitt problem och vad jag hade gjort då kom svaret - VAD I HELA FRIDEN HAR DU GJORT !!! du har lossat skruvar som du aldrig får röra, nu är det är bara att börja från 0 . . . . jag hade lossa skruvar som har med inställningen på fönsterramen att göra , men det blev bra i slutet och nu hoppas jag bara att jag har fått fönster ramen att täta mot gummilisten så det inte kommer in något vatten . detta jobbet tog mig tre veckor /

46 Inlägg
26 december 2015
Trådstartare
Dax för Inredningsmatta, jag beställde mattan av "US Inredning" det tog ca 14 dagar innan den kom vi första anblicken så det kanon bar ut tar mad mattan till garaget och ska lägga in den främre delen stämmer bra, sedan var det den bakre delen som ska på plats, då började problemen jag vände och vred på den säkert 10 gånger utan att få någon rätsida på det hela - sedan följde min hustru med mig vi fortsatte att vända och vrida då tittade min hustru lite mera noga på matta och säga den måste var fel sydd. . . sprättar upp alla sömmar och lägger ut mattan då börjar det stämma hon hand syr ihop mattan och helt plötsligt stämmer det ,   (vi kontaktade firman men dom hade inte gjort något fel - det var vi som inte kunde lägga en matta enligt dom)

46 Inlägg
10 januari 2016
Trådstartare
Då var det avgasrör som skulle göras i ordning byte från grenröret och till främre ljuddämparen , när det gamla var rivet så var det dax att lägga sig under och för söka få bort pinbultarna på vänster sida den ena gick av när grabben skulle hjälpa mig den andra var så sliten och dåliga gänger på , det tog mig nästa tre veckor att borra ut bultarna ur grenröret. Och dit med det nya som borde inte vara så svårt , men fel fick jag passformen var inte någon höjdare utan det blir att fixa och trixa och sedan var röret från grenröret till ljuddämparen ca 10 cm förkorta tack för det Hansen/Racing det blev att dra till biltema och införskaffa skarv rör för att få ihop det , nu ska det sista bitarna på plats och sedan kontroll så det inte läcker . . . . jävlar. . .det läcker, då tar med mig rör och ljuddämpare till jobbet och får hjälp att bygga om det så det passar med varandra det var inte mycket som stämde mad varandra, till baka till garaget på kvällen och plocka ihop det. Nu stämmer det och inte läcker det heller , att byta ett avgasrör räknar jag ska ta ca 2 tim per sida inte nästan två och en halv vecka /
Senast redigerat av Andersgullstrand (13 januari 2016)

46 Inlägg
15 januari 2016
Trådstartare
Oljebyte på automat lådan ,bort med avtappnings pluggen och ut med olja sedan ner med tråget och bort med  filtret , vid en närmare titt på olja så var den otroligt röd efter fyra års körning och jag kör ganska mycket med bilen från mitten av april till slutet på september så det blir några mil , och det här är första gången jag byter olja i lådan och jag har haft bilen i 4 år ska börja på det 5 nu till våren ,
Senast redigerat av Andersgullstrand (23 januari 2016)

46 Inlägg
23 januari 2016
Trådstartare
Då har jag haft oljetråget hemma och tvättat ur det och filtret , passade på att måla tråget när det en då var borta filtret var extremt fint ,till baka till garaget och plocka ihop det ,och börja fylla på ny fin olja i lådan hoppas nu bara att den ska växla mjukt och fint i sommar och att den inte ska läcka som den gjorde förut (gamla kork packning)

46 Inlägg
29 januari 2016
Trådstartare
Då var det nästan klart för denna vinter nu återstår endast att fin justera motorn , sedan blir det till att polera av bilen lite så man slipper att få allt när man ska ta ut den, för det finns lite att polera på en Cadillac 59a , sedan ska jag beställa tid hos en plåtverkstad för lite rost lagning i hjulhusen bak och vänster tröskel låda ,men det är sådan jobb som jag överlåter till proffsen så man vet att det blir bra gjort.

46 Inlägg
12 mars 2016
Trådstartare
Men ack vad jag bedrog mig skulle ut och test köra då börjar vänster sida av avgasrören att läcka ,så det blev inte någon prov runda , det blev till att plocka ner avgasrören och ta mad dom till jobbet och få lite hjälp det var ett glapp på ca 3,5 till 4 mm mellan rör skarvarna tack för det Hansen Racing ,fick ihop det trots allt . Ny prov runda betydligt bättre fast ett lite kraftigare V8 muller har det blivit, kanske inte riktigt rätt ljud till en Cadillac 59a på provrundan så drog inte motorn från botten draget utan den gick ojämt när man börjar ge gaspådrag, det var vakuumklocka som hade lagt av ,en ny sådan inköpes och monteras nu går det som det ska får hoppas att det inte är mer som ska spöka nu utan att det kan rulla på som det ska resten av sommaren utan några problem .

Sök