2944
Sök

Volvo 245 startar i några sekunder efter soppatorsk

110 Inlägg
28 december 2015
Trådstartare
Tjenare tjenare!
Bilen: volvo 245-90 b230f lh2,4

Till en början så söker jag en "säkringslista" lyckas inte hitta på nätet och har ingen instruktionsbok, listordning och vilken styrka önskas, alltså vart dem går!

Bilen gick helt som den skulle tills jag råkade köra soppatorsk, bilen dog, hällde i 20liter bensin o tuggade på starten men den vägrade starta, jahapp så öppnade locket till tankarmaturen, upptäckte att kabeln ner i armaturen var av helt plötsligt, köpte en ny armatur med pump o tillbehör, böt den, pumpen går och skickar ut bensin igen.

"Men" nu går den i max 10sekunder sen dör den? Och rör man gasen dör den direkt? Några ideer på vad som är fel?

Mina teorier
1, igensatt främre filter?
2, främre pumpen går inte som den ska efter soppatorsket?
3, bränslepumpsrelä?
4, nån säkring?

Märkte sen att två kablar, till dom understa säkringarna inte satt på sina stift? Men den gick på starten och småstartade ändå, men vet inte vilken kabel som ska vart?

Mvh

Folkrace e livet!
606 Inlägg
28 december 2015
kolla säkring 1 smile

Så ljuvt det är att göra ingenting, och sedan vila efteråt.
Följ gärna mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313137

110 Inlägg
28 december 2015
Trådstartare
Alltså den högst upp? Den har jag inte haha 😂

Folkrace e livet!
606 Inlägg
28 december 2015
RasmusR skrev:
Alltså den högst upp? Den har jag inte haha 😂

du jag tänkte fel.. på 940 är det nr1. e ju domdär kuksäkringarna i 240 va? då vet jag ej :-/

Så ljuvt det är att göra ingenting, och sedan vila efteråt.
Följ gärna mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313137

110 Inlägg
28 december 2015
Trådstartare
Ja vafan, porslinsäkringar, kolla din fb? Har du några hemma, alla mackar har ju stängt 😁

110 Inlägg
29 december 2015
Trådstartare
Problemet löst!
En av sladdarna (gråa) skulle sitta på stiftet till säkringen längst ner, den styrde tydligen åtminståne främre soppapumpen 😊

Sök