Tänkte försöka sammanfatta första första tävlingen av TA.nu här.
Första rundan i TA var nu i helgen på Kinnekulle.
3 Juni - Track day + Shake down för Club och Club Challenge
4 Juni - Round 1 för Club och Club Challange + Shake down för Pro, Pro Street och Unlimited.
5 Juni - Round 1 för Pro, Pro Street och Unlimited.
Redan veckan innan insåg jag att jag var i behov att ha något att köra bilen på.
Så jag tog beslutet att köpa en födelsedagspresent till mig själv:
Brian James C4 Blue.
Så jag drog direkt ner till Hörby från jobbet i Norge på Onsdagen.
Hem till Katrineholm och valsade lite skärmkanter hos Rota Sweden.
Torsdagen blev det att sätta dit lite klistermärken och packa upp det sista i bilen före vi drog till Kinnekulle.
Då det var lite oklart om när jag skulle dyka upp där nere så valde jag bara att anmäla mig till Shake Down på fredagen. Men lyckades komma med på hela trackdayen vilket i efterhand visade sig vara bra.
Då det var första dagen för mig på banan var det mest att lära sig hitta runt på banan.
Första passet så upplevdels bilen som mjuk och hal.
Kollade däcktrycket när jag kom in och hade 3,2 bar, rekommenderat är 2,2-2,3 ungefär.
Däcken tömdes på luft och dämparna skruvades på lite.
Detta resulterade till 1,09,XX, vilket jag var nöjd med. Målet mitt var under 1,10.
Kvällen avrunades på hotellet där planen var att kolla filmer från banan men somnade ganska fort.
Race Day.
Var vid banan redan kl07 för att hämta transponder och gå på förarmötet.
Varm Up gick inget vidare, hamnade på liknande tider.
På Q1 så lyckas jag klämma in en 1,06,749, vilket gör mig till nr 10 i kvalet.
Henrik Lindqvist kör en 1,06,794 och blir nr 11, så det är jämt vilket är riktigt skoj.
I Finalen har jag inget att komma med utan blir nr 10 där, senare blir en bil diskad, vilket gör att jag slutar nr9.
1,07.100 var tiden som Nr3 hade förra året, vilket visar vilket steg TA har tagit i Sverige.
Nu laddar jag vidare för 8-9 Juli då det är dags för Mantorp.
Målet där är Final och en tid under 1,38!
Bjuder på en bild som Anton Ståhlgren lyckades ta med bilen i Race Fit!
Tjohej!