1904
Sök

Ford Mondeo -01 2,0 duratec startar inte efter renovering.

231 Inlägg
31 december 2015
Trådstartare
#1
hejhej. renoverat toppen på mondeon efter att den gamla rasat. bilen får bränsle till stiften. och bilen har även gnista. någon som har något förslag om vad det kan vara för fel? tacksam för all hjälp!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
1 januari 2016
#2
Enligt din beskrivning borde det ju funka, men kamremmen felkuggad så går den väl inte..mvh tommen
Sen finns det  fler givare som borde kollas..
Senast redigerat av tommen1 (1 januari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2016
#3
Remmen sitter "tillräckligt" rätt? Något kugg fel gör inte att den inte startar, men skulle göra att den gick illa, o viss risk för "sallad". Eftersom du verkar få tändning o soppa kan man nästan utgå från att kam resp vev -axel sensorer funkar. Det som kan strula är startspärren kanske?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
1 januari 2016
#4
Går motorn runt men startar inte då BÖR det vara spärren i detta fallet, men ts skrev inget om motorns rotation..mvh tommen

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

231 Inlägg
31 januari 2016
Trådstartare
#5
bilen startar nu. efter en ny nollställning av motorn. men dör efter 2 sek. och är svårstartad. mad

82 Inlägg
31 januari 2016
#6
Har du vev samt kam-tolkarna? Är väl flytande drev på veven till en sån?


Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
31 januari 2016
#7
Om den går i 2 sek betyder väl att bensinpumpen funkar, men blir avstängd av något..
Det luktar ju startspärr lång väg..
Vågar du tvångsköra pumpen..?
Senast redigerat av tommen1 (31 januari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

231 Inlägg
4 februari 2016
Trådstartare
#8
hej. bytt bränsle filter idag.  blev inge bättre. drevet sitter fast på min motorom du menar den på vevaxeln som kedjan sitter runt. har användt vanlig bult att nollställa veven och en plåt bit att nollställa kamarna. orginal verktyget(skruven) ska vara 38,5mm enligt ford men använt en vanlig som är 38,5. imbolizern (stavning) är det inget fel på enligt lampan på klockan. så vad kan det vara som stänger av pumpen isf?

Tacksam för all hjälp
Mvh robin

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 februari 2016
#9
Databoxen slår väl till ett relä som i sin tur skickar ström till bränslepumpen..
Men sen har vi domhär vevaxelgivare/kamaxelgivare som tidigare nämnts som  kan ställa till det..
Senast redigerat av tommen1 (4 februari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

231 Inlägg
5 februari 2016
Trådstartare
#10
Beställt alla orginal verktyg till nollställning av motorn. Även tänd modul. Ska kolla relä.  Även köpt ny kamaxel givare. Mvh robin


Sök