3058
Sök

Gängtapp till topplocksbultar b230

755 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Tjena!

Nu ska jag för sista gången behöva riva motor för det läcker vatten då jag får bultarna på fel moment, så tänkte köra en gängtapp i gängorna, dock vet jag inte vilken storlek..

Det är m12 sträckbult

Men är det m12x1.5 eller m12x1.75 som är stigningen?

Tack på förhand!

If you want to win, You mustn't loose.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
4 januari 2016
MSpader skrev:
Tjena!

Nu ska jag för sista gången behöva riva motor för det läcker vatten då jag får bultarna på fel moment, så tänkte köra en gängtapp i gängorna, dock vet jag inte vilken storlek..

Det är m12 sträckbult

Tack på förhand!

Ni har kanske en Biliabutik i Uppsala och deras reservdelsbutik borde veta om det nu är Volvon det gäller.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

755 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Vettemannen skrev:
MSpader skrev:
Tjena!

Det är m12 sträckbult

Tack på förhand!

Ni har kanske en Biliabutik i Uppsala och deras reservdelsbutik borde veta om det nu är Volvon det gäller.

/Benny

Får la kolla med de alternativt volvo, roliga är att heynes (stavning?!?!) skriver i sin bok "Rengör gängorna med gängtapp i rätt storlek" vafan ge mig storleken istället big_smilebig_smilebig_smile

If you want to win, You mustn't loose.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
4 januari 2016
MSpader skrev:
Vettemannen skrev:
MSpader skrev:
Tjena!

Det är m12 sträckbult

Tack på förhand!

/Benny

Får la kolla med de alternativt volvo, roliga är att heynes (stavning?!?!) skriver i sin bok "Rengör gängorna med gängtapp i rätt storlek" vafan ge mig storleken istället big_smilebig_smilebig_smile

Jaa, man kan ju tycka att de kan vara mer exakt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök