Hej! startar en projekttråd här om mitt custom bygge!
Lite historia om den: Är som sagt en Dodge Kingsway, denna bil blev förlängd redan 1955 och gick som taxi och skolskjuts (tror jag) i Flogned västra värmland. Den hamnade på skroten redan 1961 pga att den var för rostig. sen blev den köpt därifrån av någon 1988 tror jag det var, och sedan gått runt till lite olika ägare utan att det hände speciellt mycket på den. Tills den kom till föregående ägare! den fick då en ny ram från en Oldsmobile 1979, ramsänkning på 4 tum, sektionering 2 tum och taksänkning 4 tum!
Dörrarna var okapade när jag köpte den, så de har jag sektionerat och det är i princip det enda jag har gjort på den då jag inte har någon garage plats åt den och har haft lite annat för mig Har även en mopar 318 smalblock med 727 liggnas som jag tänkt sätta i den.
lägger upp lite bilder när jag får tid och lust, annars kan ni kika in i mitt fotoalbum
Tack för all positiv respons! ska se om jag får in lite bilder på den till kvällen. Projektet står lite stilla nu under vintern pga att jag inte har någon plats i garaget till den ännu
Provar att lägga upp lite bilder har varit ute och skruvat av bakdörrarna för jag ska lämna in dom till en plåtslagare så får han göra en ny botten och ett nytt dörrskinn till dom då de är lite dåliga.
Tjenare Robert! Blir ett häftigt projekt detta. Kommer följas med spänning Ser fram emot när den blir klar
Hej Lennart! tackar! bara jag får en garageplats åt den så ska jag försöka att lägga ner det mesta av fritiden på den så jag kommer någon vart, har ju trotts allt haft den i 4 år när kommer du till Sverige nästa gång då?
Tjenare Robert! Blir ett häftigt projekt detta. Kommer följas med spänning Ser fram emot när den blir klar
Hej Lennart! tackar! bara jag får en garageplats åt den så ska jag försöka att lägga ner det mesta av fritiden på den så jag kommer någon vart, har ju trotts allt haft den i 4 år när kommer du till Sverige nästa gång då?
Det kommer bli fränt! Om precis 2 manader är jag tillbaka i det sköna Wermland
Hej hej! har varit och lämnat in dörrarna nu, lär väl inte hända så mycket mer förrän jag får tak över den och tid över, är ju alltid roligare att skruva på de bilar som det är mindre att göra på