19 januari 2016
Trådstartare
Hej Garaget.
Jag är ny medlem här och som bilanalfabet tänkte jag be er kunniga om råd, då det är dags för min gamla Mitsubishi Carisma att gå i pension. Jag har snöat in på Yaris, då jag vill ha en liten, billig, bensinsnål bil, men ändå ha möjlighet att fälla baksätet och kunna knö in en hundbur eller stol eller vad man nu kan hitta på för skoj att åka runt med. Många i min omgivning har positiva upplevelser av Toyota, MEN, sambon tycker inte om just Yaris. Andra i min omgivning är hängivna Volkswagen-fantaster, och efter att ha läst lite tester tycks det mig som om Polo och Yaris ligger ganska nära varandra, samt att Polon har bättre rostskydd, vilket vore en fördel då flyttlasset förhoppningsvis snart bär iväg ut på landsbygden.
Så, kära Garaget-medlemmar: har ni lite visdomsord att dela med er av? Alla råd emottages tacksamt.
Med vänliga hälsningar
Obsidiana
P.S. Har kikat på bilar från 2011 och senare, för strax under eller runt 100 000,-. Jag kan ju också lägga till att jag mest åker till och från jobbet, ca 2 mil, enkel väg. D.S.
Senast redigerat av Obsidiana (19 januari 2016)