Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Spacersen gick på, sitter som en smäck! balanserade upp coilsen bättre fortfarande lite låg på en sida bak satte sig fortfarande! Full bil så skrapar de! :p
Magneterna var inte så starka som behövdes så blev fortfarande kardborreband! Två bilder från Sommarlandsträffen i regnet, tagna av AddesFoto!
Två bilder fårn igår efter en ordentlig tvätt och sprayvax, likadant på fälgarna och däckglans på de!
Men har haft problem med vibrationer och ett konstigt ljud. Så drog i väg till Kloma I Vara och gjorde en fyrhjulsinställning, han var förvånad över hur bra de var trots att jag bara sänkt den sisådär 5cm kanske. Men de hjälpte inte mot mina vibrationer.. Så beställde hem nya hjullager, blir byte på bäggesidorna.. De borde komma idag eller imorgon tisdag! blir lite bilder när jag får bytt detta!
Hjullagren kom igår! Kändes som fina gods! Tröttnade även ut på att jag behövde låna vertyg oftast då man alltid saknar vissa hylsor och skit, köpte Biltemassats för 1300kr, nu ska jag nog klara mig ett bra tag
Uppdatering! En positiv sådan fast ändå tröttsam! Haha var inget fel på mina hjullager.. Var så att alla däcken var sopslut, hade fått en separation på vänster fram som hade exploderat och då slutade vibrationerna.. Så åkte till kloma och köpte 4 nya och bilen går som en dröm igen! )
Var även på Race Communitys träff i Gbg i helgen! Fick trevliga komplimanger av många!
Sista träffen för i år blir Trestad Racings träff 1:a oktober! Och innan dess blir de toning av bilen! Hur ska man göra? Blir på alla rutorna, (vet att de inte är lagligt) men hur mörkt ska man gå?
Sista träffen för i år blir Trestad Racings träff 1:a oktober! Och innan dess blir de toning av bilen! Hur ska man göra? Blir på alla rutorna, (vet att de inte är lagligt) men hur mörkt ska man gå?
Jag gillar när det är mörkt runtom och det blir det även med riktigt ljus toning. Så håll det så ljust du kan.
Jag gillar när det är mörkt runtom och det blir det även med riktigt ljus toning. Så håll det så ljust du kan.
Har en kompis som har 20% på sin! Det är mörkt men inte kolsvart! Precis som jag vill ha de, men jag funderar på att köra ljusare toning på framrutorna så de inte ser lika tonade ut vid första anblicken, vad tror du om de?
Har en kompis som har 20% på sin! Det är mörkt men inte kolsvart! Precis som jag vill ha de, men jag funderar på att köra ljusare toning på framrutorna så de inte ser lika tonade ut vid första anblicken, vad tror du om de?
Iom att du ska tona runtom tror jag att du klarar dig rätt bra på ganska ljus toning (läs 50% ljusinsläpp). Detta för att ljusinsläppet in i bilen blir minimal då du tonar allt förutom framrutan. Då ljusinsläppet sänks avsevärt så innebär det att det "ser" mörkare ut än vad det är.
Iom att du ska tona runtom tror jag att du klarar dig rätt bra på ganska ljus toning (läs 50% ljusinsläpp). Detta för att ljusinsläppet in i bilen blir minimal då du tonar allt förutom framrutan. Då ljusinsläppet sänks avsevärt så innebär det att det "ser" mörkare ut än vad det är.
Det har du verkligen rätt i! Får kolla med filmen på plats!
jag kör på 40% ljusgenomsläpp tror jag! nu under hösten så ser det rätt mörkt ut från utsidan.. dock inte blivit stoppad ännu, insidan och ut tycker jag är helt okej!
jag kör på 40% ljusgenomsläpp tror jag! nu under hösten så ser det rätt mörkt ut från utsidan.. dock inte blivit stoppad ännu, insidan och ut tycker jag är helt okej!
Okej! Tänkte gå för 20% får se hur mörkt de blir mot originaltoningen!
Besiktigad i onsdags, fick nedslag på att de var läckage på bromsoken fram, ingen minskad effekt eller dylikt. Åkte till Saab i torsdags, plockade hem nya brickor och satte på, 18kr i delar 20 min arbete och 289kr i ombess.. Haha men nu är hon godkänd!
Åker och tonar idag, kommer bilder imorgon!
Har även fått hem shortshiftern som maptunsäljer, blir att montera den snart och sedan är de vintervila för bilen!
Besiktigad i onsdags, fick nedslag på att de var läckage på bromsoken fram, ingen minskad effekt eller dylikt. Åkte till Saab i torsdags, plockade hem nya brickor och satte på, 18kr i delar 20 min arbete och 289kr i ombess.. Haha men nu är hon godkänd!
Åker och tonar idag, kommer bilder imorgon!
Har även fått hem shortshiftern som maptunsäljer, blir att montera den snart och sedan är de vintervila för bilen!
Surt att få ombes på det om det inte var någon minskad bromseffekt... Ska bli intressant att se hur toningen blir