3614
Sök

Bilen drar 1.6 amper trots avstängd.

140 Inlägg
23 januari 2016
Trådstartare
Hejsan!

Min bil drar 1.6 amper i avstängt läge. Jag har mätt igenom och plockat bort säkringar och funderar nu vad man kan göra åt problemen?
Radion drar 1.0 amper hela tiden. Dimljusen(efter monterade av förra ägare) 0.2amper där jag tror det är relät som är sönder. Sedan den tredjen är cluster batt, men vad är det? Den drar 0.4amper hela tiden. Det står alltså cluster batt som förklaring på säkrings "vyn".

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
23 januari 2016
_Hjalmar_ skrev:
Hejsan!

Min bil drar 1.6 amper i avstängt läge. Jag har mätt igenom och plockat bort säkringar och funderar nu vad man kan göra åt problemen?
Radion drar 1.0 amper hela tiden. Dimljusen(efter monterade av förra ägare) 0.2amper där jag tror det är relät som är sönder. Sedan den tredjen är cluster batt, men vad är det? Den drar 0.4amper hela tiden. Det står alltså cluster batt som förklaring på säkrings "vyn".

Du kan ju börja med att skriva vad det är för bil det gäller.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

140 Inlägg
23 januari 2016
Trådstartare
Vettemannen skrev:
_Hjalmar_ skrev:
Hejsan!

Du kan ju börja med att skriva vad det är för bil det gäller.

/Benny

Det är Chevrolet Trans Sport -02

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
26 januari 2016
Kan verkligen radion i avstängt läge dra 1 ampere? Det ska väl  vara backupminnet som måste ha LITE ström för att hålla inställningarna, men det låter väldigt mycket..JAG sätter en femma på att du avläser fel ELLER att instrumentet
visar fel..Har för mig att det ska vara ca 50 milliampere till övrig utrustning, typ klocka osv.?
OM det är som du säger så kan du inte starta bilen efter 2 dagar  för att batteriet laddat ur?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

7 454 Inlägg
26 januari 2016
Min käpphäst är eluttaget för draganordningen.
Utsatt läge i allmänhet och extra känslig med saltlake in i bakstycket vintertid.
Rengör och fyll med vattenfri vaselin eller fett.
Mitt tips.

smile

Sök