2171
Sök

Köpråd Audi A1 Sportback Diesel

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
24 januari 2016
Trådstartare
Sugen som fan på en A1 och blir det en sådan så blir det en Sportback, vit eller silver med utvändig S-Line. Är ju singel och skjutsar morsan ibland så utrymmesmässigt så klarar jag mig samt att jag kan sannolikt parkera hojen framför eller bakom bilen i garaget beroende på säsong då A1:an är kortväxt.
Funderar på en diesel då den är väldigt bränslesnål och kostar 1103:- i årsskatt, åtminstone de 1,6L 90/105 HK jag kikat på. Det mesta är iofs bränslesnålt mot min A6 4.2 men ändå, jag gillar A1:an utseendemässigt och vill därför veta mer om den.
Finns ju också 2,0 diesel på 143 HK, men de verkar inte finnas på svenska marknaden, vet nån varför?

Är det vissa årsmodeller eller motoralternativ man bör undvika, beroende på t.ex motorras och liknande?

Måste dock åka och provsitta nån under ett par timmar då min rygg känns våldtagen efter ett par timmar i A6:an eller nyare Passater för den delen, så funkar inte sätet så blir det att tänka om.

http://fourtitude.com/wp-content/uploads/2013/07/audi-a1-pq25-sportback-sline-competition-australia-40.jpg

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök