grymt jobb du gör, samt att du även gjort en kund nöjd från när jag beställde på stylingwebben, gick väldigt smidigt att få hem det jag beställde och var av bra kvalitet
grymt jobb du gör, samt att du även gjort en kund nöjd från när jag beställde på stylingwebben, gick väldigt smidigt att få hem det jag beställde och var av bra kvalitet
Nu har jag genomlidit årets värsta förkylning. Jag har varit helt bortkopplad från verkligheten, har inte kunnat prata eller för den delen ens tänka. Men nu är jag tillbaka
Nu är det äntligen varmt ute så nu hamnar fokusen på att fixa klart fönstret utifrån.
Jag har idag putsat igen det gamla fönstret samt beställt hem ett bleck till det nya fönstret.
Det var riktigt klurigt att putsa under fasaden, trångt...
Jag började med att skrapa rent allt så det inte fanns något löst skräp. Efter det så spikade jag upp som vanligt putnät. Efter det så sprayade jag hela området rikligt med vatten flera gånger för att mätta betongen på vatten. Vattnar man inte betongen först så kommer betongen suga ut allt vatten ut putsen och putsen kommer bli extremt porös. Nu när alla förberedelser var klar var det bara att putsa igen öppningen.
Jag lärde mig något nytt idag. Övergången mellan det nya och gamla putset kan man som snyggast fixa mer en murar borste, övergången blir då väldigt jämt och det bildas inga synliga kanter (hoppas jag)
Tack tack. Projektet var rätt omfattande, kanske lite mer än vad jag trott.
Nu när det är sommar kommer jag tyvärr bli tvungen att pausa det hela en aning. Det är väldigt mycket gårdsarbete att utföra. Jag planade ut tomten och det förde mig sig lite problem. Mellan slänten och den plana ytan så fastnade massa iskallt vatten mellan slänten och snön på gården, detta gjorde så att gräsmattan frös ihjäl. Måste gräva ner dräneringsrör i gräsmattan samt runt huset Mycket extra jobb.
Ett omslag (dubbelvikt plåt) för att få mjuka kanter bör man göra innan putsgaveln knäcks (bockas) upp för att få mjuka kanter / bästa resultat, men du kan absolut snipsa snyggt och knäcka omslaget på plats om du verkligen vill ha / behöver mjuka kanter.
Ett omslag (dubbelvikt plåt) för att få mjuka kanter bör man göra innan putsgaveln knäcks (bockas) upp för att få mjuka kanter / bästa resultat, men du kan absolut snipsa snyggt och knäcka omslaget på plats om du verkligen vill ha / behöver mjuka kanter.
Ahh ok. Ja jag kände inte allt till hur en plåt skulle vara utformat. Jag gick bara till plåtslagaren och sa att jag hade ett fönster i en betongvägg som var putsad som jag behövde ett bleck till och det var den här plåten jag fick med mig hem.
Jo jag med, haha! Grejen är den att det är sommar nu och det är vissa saker man bara kan göra på sommaren så jag passar på att fixa det nu. Sen när vinter börjar närma sig så kommer jag även återuppta detta projekt.
Nästa klart nu :-) En del bleck m.m som ska på plats sen är det även en hel del andra projekt jag pysslar med. Stressigt att få klart allt.
Tack Skulle jag bygga en ny trappa i sten blir det aldrig igen en trappa med en cirkelformad design. Var enda sten har jag fått kapa om så de är kilformade. När man kapar dem så blir det vassa kanter å jag har dessutom fått hamra för hand varje kant med en hammare.... något drygt.