Stötte på lite motgångar igår
Allt fungerade fin fint och sen mitt i allt slutade slipmaskinen att fungera, den bara dog.. äh men kom igen, maskinen var ju svindyr, den får inte gå sönder
Känslan då var inte speciellt skoj. Så jag tog isär maskinen för att kanske kunna se vad som var fel.
Jag hittade något jag ansåg som fel så jag ringde upp flex och frågade dom om jag hittat felet och de hade jag. Kolstiften var helt enkelt för nötta. Så nu har jag beställt två nya stift till maskinen.
Jag han inte långt igår, ungefär så här långt.
Jag rensade väggarna på gamla pluggar, det var betydligt mer än man någonsin kunde ana.
Men nu satt jag där, stilla, utan att någonting att göra. Då kom jag på att jag fått hem en "cyclone dust seperator" som jag beställt ifrån Kina rätt billigt. Nu var de ju bara att fundera hur den skulle användas
Jag kopplade upp den på detta sätt. Damsugare > cyclone monterad på hink > damsugarslang. Jag testade och den fungerade faktiskt väldigt bra. Ja ja tänkte jag, går väll all out på denna
Så fram med vinkelslipen och så slängde jag upp dammsugaren på sidan och delade den på två. Hur det sen kommer gå får ni se senare