Här kan ni följa mitt projekt på Corollan. Ska bli en ljudbil och få ner bilen på backen. Tror jag kommer bli den första i Sverige som stukar en Corolla E10 så det blir lite eget.
Köpte tillbaka en "kopia" av min första bil så jag kan göra det jag tänkte med den förra
Saker som ska göras:
[ ] Laga rost, svetsa igen hål mm.
[X] Coilovers
[ ] Framlyktor
[ ] Dämpa hela bilen med silentcoat
[X] Bygga dörrsidor
[/] Fälgar
[X] Bygga avgasrör
[X] Plocka draget
[ ] Bygga ljud
Bilen köptes den 16 Januari 2016 och såg ut så här.
Köpte ett nytt kyl då det förra va helt skrot, detta va större än original men det gick och få dit ändå med lite ändringar
Va på Biltema och köpte avgasrör och ljuddämpare, sen beställde jag 2 krom rör från Mekonomen som skulle vara utblås. Det är min bror som hjälpt mig och svetsa allting, blir jävligt bra. Han heter @jonaslithen här på garaget, kolla in hans projekt
Det var en jävligt dålig original upphängning i bak, går inte ens byta gummi så den fick jag ta bort och slänga och bygga eget.
Blev jävligt nöjd med avgasröret och det låter bra också, Biltema dämparen funkar kanon, aldrig testat innan. Köpte avgasflänsar också så man kan dela röret också.
Gamlaröret hade väl gjort sitt sen tycker jag de är så tråkigt och köra om inte bilen låter gött
Bilen fick sig en tvätt idag också.