Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
detta projektet handlar om min första bil som ska renoveras till toppskick! bilen är en äkta Volvo 740 turbo från 1990! mitt måtto är att ha en bil som går bra men även kan ställas ut. ska bli något som andra drömmer om
Information om bilen:
Märke: Volvo Modell: 740 Turbo Motor: fulltrycksturbo 165hk /230 nm original. i nuvarande läge sitter det t3/t4 turbo, 3" hela vägen med 100 cells racekatt Årsmodell : 1990 Växellåda : Manuell, m90
Mina planer:
är gjort/monterat = [x] införskaffat = [/] kommer = [*]
Tonade rutor runt om [x] addon runt om [x] grupp A - vinge [x] usa blinkers [ x] trä inredning [x] led lite överallt [x] tevo classic [x] sänkingssats [*] baslåda med slutsteg [x] original vindavisare [x] 760 bakljuse [*] snowcap [x] 531 topp med någon rolig kam [*] äkta gröna R-spridare [/] 3" luftmassemättare [/] mappade chipp [/] annan ratt [x] renovering av motorn [*] lacka motorutrymmet [*] instegslister [*] nya dörrhögtalare [x]
Senast redigerat av johnsson_98 (16 februari 2017)
tyvärr räcker inte tiden till att hålla på med bilen nu.. praktiserar från 7-4 på dagar och är väldigt trött efteråt. så får hålla på helgerna istället. men händer något så uppdaterar jag direkt! mvh Simon
Kanonfin 740 Turbo -90a Ska bli spännande att följa detta projekt Polaris fälgarna gör sig galet bra till den där blåa färgen Standard med trasig värmekran! Har samma prob med min tyv, men har en ny liggandes dock
Har oxå en Turbo -90a som jag håller på att fixa ordning Fast en 745a da
tackar Daniel! ja stog ca 2 cm vatten bakom förarsätet haha.. ska inte ha polarisarna till denna bil, har köpt 4 st tevo classic som ligger och väntar, men håller verkligen med att så sitter som en käftsmäll till denna färgen! du har ingen projekt tråd på den? börjar bli ovanligt med tic:ar nu Mvh Simon!
tackar Daniel! ja stog ca 2 cm vatten bakom förarsätet haha.. ska inte ha polarisarna till denna bil, har köpt 4 st tevo classic som ligger och väntar, men håller verkligen med att så sitter som en käftsmäll till denna färgen! du har ingen projekt tråd på den? börjar bli ovanligt med tic:ar nu Mvh Simon!
Ojojoj Joo har haft samma problem Får även in en massa vatten på Passagerarsidans matta bak. Men det är nog PGA takluckan läcker in
Joo jag såg dom fälgarna med. Men ingen bild när dom var monterade dock. Men dom kmr nog passa in lika bra
Inte här på Garaget tyv! Men på svenskavolvo7/900Klubben har jag en projekt tråd Rekommenderar dig att regga dig där!! Gratis förstås & på det forumet finns allt om dessa bilar Joo Tic'arna har ju blivit ovanligare & ovanligare & speciellt -90or som alltid varit de
tror dom kan passa bra in på bilen när dom är monterade, polarisarna ska renoveras sen till helt original
ja, kanske man skulle registrera sig där! din 740 ser fin ut minsjäl Daniel
Dom kommer sitta som handen i handsken Låter som en bra plan
Det tycker jag verkligen du ska göra Vad du än funderar på så finns svaret där garanterat!! Tusen tack mannen Vi har haft henne i 16år, så jag har hunnit lägga ner många timmar på den Men har fortfarande många punkter jag vill fixa till, Ex lite rost i skärmkanter, sänkning OSV Kan avslöja att den ser bättre ut på bild än in real life så att säga