Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
update 😎 slipa väck färgen från bokstäverna på ventilkåpan påbörjat nya o-ringar till fördelaren och oljefiltersadaptern även lite smått monterat! ventilkåpan blev även bra:) låt bilderna tala ska även beställa något dyrt och fint till bilen så kommer ändra looken lite men den karamellen får ni suga lite på hehe! mvh
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
dagliga updaten provmontering av grenrör och turbo innan grenröret skickas iväg för coating. behöver kapa lite i ena pinnbulten på flänsen på grenröret för den tar i turbon helt nya kamremskåpor införskaffades
banjobultarna till vattenrören målades även lite grejer förberedda för färg. min silvriga färg va slut hemma haha även beställt de dyra grejerna till bilen idag, följ för å se va de är hehe;)
update igen lite grejer som är nymålat! ska beställas nya motorkuddar och grejer så de blir extra fräscht motorn börjar komma ihop nu, vattenrören på turbon är monterade med nya kopparbrickor, generator monterad, även målat remhjulet på generatorn svart härvan och xvl-lådan är maskerade. bara lite spacklade och slipande kvar sen lack mvh
vad kör du för färg på prylarna i motorn? vart köps den, vad heter den, vad kostar den, känns det som den sitter bra? är precis på g att börja lägga lite färg på min motor men vet inte om jag ska våga öppna biltemaburken med motorlack (läst mycket dåligt och bra om den). kännssom att den ska fungera ok på gjutjärn men inte alu. rätta mig om jag har fel!
vad kör du för färg på prylarna i motorn? vart köps den, vad heter den, vad kostar den, känns det som den sitter bra? är precis på g att börja lägga lite färg på min motor men vet inte om jag ska våga öppna biltemaburken med motorlack (läst mycket dåligt och bra om den). kännssom att den ska fungera ok på gjutjärn men inte alu. rätta mig om jag har fel!
//Dennis
Min åsikt om Biltemas motorlack är att den Silvriga är väldigt enkel att måla med och fäster bra på både gjutjärn och aluminium, medans röd är väldigt rinnig och behöver många lager innan den täcker ordentligt. Svart har mer egenskaper som den silvriga men jag har bara testat den på plåt
update hehe får avslöja de nu, är nya fälgar jag har köpt till Ono nya ocean dtm som precis kommit ut på marknaden inhandlades provmonterades direkt på Ezo satt redigt bra roliga va, precis när jag skulle hämta fälgarna på DHL. då starta inte bilen, gjorde precis likadant som innan. bara gick på starten. så fick låna verktyg på DHL så jag kunde ta upp svänghjulsgivaren och kontrollera den. till min förvåning va där fett på den haha. torka rent svänghjulsgivaren sen starta den igen. detta va problemet. dubbelmassesvänghjulet har fett i sig och för att dämpa och bli en jämn gång när man kopplar och kör iväg. va bara att byta svänghjul.. men svänghjul bytt och går hur fint som helst igen grannt med fett överallt va? grannt med fälgar
//Dennis
Min åsikt om Biltemas motorlack är att den Silvriga är väldigt enkel att måla med och fäster bra på både gjutjärn och aluminium, medans röd är väldigt rinnig och behöver många lager innan den täcker ordentligt. Svart har mer egenskaper som den silvriga men jag har bara testat den på plåt
använder Biltemas silvriga värmetålig färg på toppen. va bra att måla med, ej rinnig, fäste bra. sen använder jag motorfärg som har bestämt på Adbildelar. penslar på de för bästa yta resten använder jag Biltemas silvriga färg.
//Dennis
använder Biltemas silvriga värmetålig färg på toppen. va bra att måla med, ej rinnig, fäste bra. sen använder jag motorfärg som har bestämt på Adbildelar. penslar på de för bästa yta resten använder jag Biltemas silvriga färg.
Kommer du ihog vad motorfärgen heter samt kosta har du bild på burken ? täckte den bra ???
eller måla du fler gånger ?? är de den silvriga motor färgen du kör på insug allt ???
dåligt med update, men nu kommer de en nya motorfästen inhandlades, dem gamla va sjukt fula och hörde inte hemma när allt annat är fint monterat putsa även upp alla nipplar till insuget, blev grannt slang från och till btr monterat servopump uppmålad och monterad även slipad nästan färdigt motorutrymmet. ska slipa lite till med 500 papper även skrapat underedsmassa på rambenen och slipat där närmar sig lack mvh
dåligt med update pga av dålig motivation.. men lägger upp en update nu grenröret hämtades från Pulverlack, blev redigt bra monterat förberedelser inför lack lackat o grannt! nu börjar bara all montering mvh