16 februari 2016
Trådstartare
Hej!
Till hösten är det igen dags att välja tjänstebil. Jag kör idag en VW CC 4Motion -13 diesel som jag är mycket nöjd med men känner mig sugen på att prova något nytt.
Saken är den att jag helst skulle vilja få ner förmånsvärdet endel och gärna även förbrukningen.
Jag kör mellan 6-7000mil per år och vill ju gärna ha en tyst bekväm bil med bra ljudsystem.
Kan definitivt tänka mig någon form av hybrid om det drar ner förbrukningen alternativt förmånsvärdet.
Har sneglat lite på Toyota och Nissans större modeller men hur står sig egentligen dessa mot de tyska bilarna jag är van vid? Har tidigare haft Audi, BMW och VW.
Har inte kollat ännu vad vi har för övre gräns på inköpet men det ligger mellan 400-500kkr som mest. Själv vill jag hellre ha mer i plånboken känner jag så därav funderingarna kring en hybrid.
Vad tycker ni att jag ska åka och provköra för några bilar? Känner att jag halkat efter rejält sista tiden vad gäller nya modeller och vad som är pågång.
Dom preferenser jag har som ni inte behöver tipsa om är Skoda och franska bilar....