3170
Sök

Köpråd: rimligt pris för en Saab 9-3 2007 2.0t vector

9 Inlägg
20 februari 2016
Trådstartare
Hej! Tänkte kolla med er experter angående en sak.
Vad anser ni vara rimligt för denna bil? Det jag vet om den är;
Manuell
Halvskinn
Vector-paket
10.500 mil ca.
Nya vinter och sommardäck
1 ägare sedan ny
Välservad
Inte sett bilen men vet att en elhiss bak är ur funktion.
Sportkombi

Så, vad tycker ni vore ett rimligt pris?
Tack på förhand!
Senast redigerat av repeatz (20 februari 2016)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
20 februari 2016
Bilpriser.se

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

1 510 Inlägg
20 februari 2016
Beroende på skick så skulle jag nog säga ~65-75000.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

livsnjutare
52 Inlägg
20 februari 2016
Skicket spelar ju mycket in men jag skulle gissa på ett p + k pris på runda 50K kronor. Kanske något däröver men knappast över 60K kronor.

Här är en liknande som gått 13K mil som lagts ut på 54K kronor: SAAB 9-3 1,8t Vector Sportcombi Biopower -07

Här har du ett 128 stycken 9-3 av årsmodell 2007 i stigande priser med varierande vägmätarställning.
SAAB 9-3 av årsmodell 2007 i stigande ordning

Kolla gärna in min egna sida: Bocken Bruse

9 Inlägg
20 februari 2016
Trådstartare
trubbelturbo skrev:

BockenBruse skrev:
Skicket spelar ju mycket in men jag skulle gissa på ett p + k pris på runda 50K kronor. Kanske något däröver men knappast över 60K kronor.

Här är en liknande som gått 13K mil som lagts ut på 54K kronor: SAAB 9-3 1,8t Vector Sportcombi Biopower -07

Här har du ett 128 stycken 9-3 av årsmodell 2007 i stigande priser med varierande vägmätarställning.

Om man får loss den för 45k, då är det med andra ord en bra affär?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
20 februari 2016
45-70000:-
Helt beroende på utrustning, skick och hur den är servad? skulle jag säga smile
om du får den för 45k så är det bättre än 65k? wink

Sålde min -08, 13000mil som var skaplig utrustad (Vector, Gps, kurvljus, helskinn med minne, bluetooth headsfree)
För 52500:- och det var i Maj
Senast redigerat av kwansa (20 februari 2016)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

livsnjutare
52 Inlägg
20 februari 2016
repeatz skrev:
trubbelturbo skrev:

BockenBruse skrev:

Det som är bra med bilen och som jag personligen värdesätter när jag själv letar bil är...

1. få ägare
2. få ärliga mil på vägmätaren
3. full servicehistorik
4. svensksåld

...samt välvårdad och snygg i största allmänhet. Man brukar tom känna när man öppnar och stänger dörrarna om det är en bil i nyskick eller om det är ett vrak.

Att en fönsterhiss bak är ur funktion är ju inget som i sig gör affären mindre intressant. Troligen bara en kontakt som har lossnat.

Ja, 45K kronor är enl mig ett bra pris. MEN - en sak måste du har i åtanken när du köper SAAB idag. Att köpa SAAB och behålla bilen ett antal år kan vara en lysande affär. Men att köpa SAAB idag och kanske byta bil om ett halvår eller ett år kan vara en urusel affär. Man får otroligt mycket bil för pengarna idag när man köper SAAB men det negativa är att andrahandsvärdet är uruselt och priserna har fallit som en sten ända sedan konkursen blev ett faktum.

Det positiva idag år 2016 är att alla reservdelar åter finns till försäljning.

Inte funderat på 9-5?

Kolla gärna in min egna sida: Bocken Bruse

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 februari 2016
tommen1 skrev:
Bilpriser.se

Eller....   

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=9- … =1&cp=

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

9 Inlägg
20 februari 2016
Trådstartare
BockenBruse skrev:
repeatz skrev:
trubbelturbo skrev:

BockenBruse skrev:

Det som är bra med bilen och som jag personligen värdesätter när jag själv letar bil är...

1. få ägare
2. få ärliga mil på vägmätaren
3. full servicehistorik
4. svensksåld

...samt välvårdad och snygg i största allmänhet. Man brukar tom känna när man öppnar och stänger dörrarna om det är en bil i nyskick eller om det är ett vrak.

Att en fönsterhiss bak är ur funktion är ju inget som i sig gör affären mindre intressant. Troligen bara en kontakt som har lossnat.

Ja, 45K kronor är enl mig ett bra pris. MEN - en sak måste du har i åtanken när du köper SAAB idag. Att köpa SAAB och behålla bilen ett antal år kan vara en lysande affär. Men att köpa SAAB idag och kanske byta bil om ett halvår eller ett år kan vara en urusel affär. Man får otroligt mycket bil för pengarna idag när man köper SAAB men det negativa är att andrahandsvärdet är uruselt och priserna har fallit som en sten ända sedan konkursen blev ett faktum.

Det positiva idag år 2016 är att alla reservdelar åter finns till försäljning.

Inte funderat på 9-5?

Skulle det bli affär så kommer jag, om inget drastiskt händer, troligen ha kvar bilen i 3-5 år kanske.
Inte funderat på att köpa ny bil öht innan detta erbjudande kom till mig.
Skicket är det jag oroar mig lite för också, men med tanke på att den som äger bilen idag haft den sedan den var ny borde den inte vara så sunkig, man brukar ju i regel ta hand om en bil mer när man köpt den ny än att köpa en begagnad.

Forummoderator
18 013 Inlägg
20 februari 2016
torpis skrev:
tommen1 skrev:
Bilpriser.se

Eller....   

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=9- … =1&cp=

Precis. Bilpriser och liknande sidor ska man passa sig för.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök