3681
Sök

Volvo s40 2.0t -00 Går ner på 400 varv!

20 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
#1
Hej jag har en volvo s40 2.0t -00 som är steg 1 trimmad . Den har gått 16500 mil och jag har haft den i 2 år. På senaste 2 månaderna har den börjat spöka rejält på tomgången plus när jag kör. Den går ner på brutalt låga varv (mellan 200-900) och tar inte på gasen alls helt plötsligt. Bilen börjar självklart knacka sönder på så låga varv så blir ibland stående och får starta om den och då brukar den funka ett tag. Har nyligen bytt olja oljefilter plus tändstift men felet återstår och de börja hända mer och mer.

Finns de någon här som har någon ide vad de kan vara? Tänkte försöka fixa de själv innan jag lägger ut massa pengar på märkesverkstäder!

1 661 Inlägg
5 mars 2016
#2
Vad ingår i ditt steg 1-trim?

20 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
#3
Chip + sportluftfilter

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 162 Inlägg
5 mars 2016
#4
Theolyn skrev:
Hej jag har en volvo s40 2.0t -00 som är steg 1 trimmad . Den har gått 16500 mil och jag har haft den i 2 år. På senaste 2 månaderna har den börjat spöka rejält på tomgången plus när jag kör. Den går ner på brutalt låga varv (mellan 200-900) och tar inte på gasen alls helt plötsligt. Bilen börjar självklart knacka sönder på så låga varv så blir ibland stående och får starta om den och då brukar den funka ett tag. Har nyligen bytt olja oljefilter plus tändstift men felet återstår och de börja hända mer och mer.

Finns de någon här som har någon ide vad de kan vara? Tänkte försöka fixa de själv innan jag lägger ut massa pengar på märkesverkstäder!
Att motorn går ner på 400 varv eller vandrar mellan 200 och 900 varv kan ju vara 2 olika fel. Förresten 900 varv är väl inte så jättelågt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

20 Inlägg
5 mars 2016
Trådstartare
#5
Aah är väll mest orolig över att den som sagt går så upp och ner.
Var nyss ut och kollade spjällhuset, kolsvart lager i hela, dax att göra rent kanske!

Cupra_
5 mars 2016
#6
Glöm inte tomgångsmotorn när du ändå håller på, den brukar bli kass av lite avlagringar och sånt.. Kan ge de problemen du upplever.

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 mars 2016
#7

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

20 Inlägg
6 mars 2016
Trådstartare
#8
Tack för hjälpen ska rengöra imorgon, uppdaterar då!


Sök