Får väl ta å skapa en projekttråd för nya bilen.
Varit borta från bilvärlden lite för länge nu och saknade Volvo 240 Turbo som bara den.
Tanken är att ha bilen som ett rullande projekt för vidareutveckling när det hinns med för att kunna köra lite Drifting/Gata/Bana/Strippen beroende på vad man känner för och vad som finns i närheten
Ska besiktigas samt åtgärda det som klankas ned på.
Antingen lacka om front och sidokjolar (har ej dem på bild) eller byte till original front och några diskreta sidokjolar i bilens färg, vingen ska självklart också lackas om.
Mappas för att gå fint och vara lättstartad på E85 och hamna någonstans mellan 1,0-1,2 Bar i ladd OM det inte köpt annan motor vill säga
Sitter BMW getraglåda med ettan framåt, värre koppling av okänd modell, grenrör och turbo av okänd modell, något små spridare, hade behövts större tror jag, stor IC, oljekylare och Volvos lamelldiffade bakaxel med okänd men enligt säkra uppgifter låg utväxling för bana.
Stummonterad motor, andra bussningar, fjädrar, stötdämpare samt ambulansstag både uppe och nere.
Hämtade bilen som jag köpte av en polare för några dagar sedan:
Känner mig lite stenålders för tillfället så blir nog tyvärr att behålla detta gamla sprut året ut iallafall:
Idag 16-03-12 blev det byte av toppackning, kunde dock inte starta bilen, verkar inte få någon soppa, har fått hem en seriallink för att koppla datorn till sprutet men saknar en Serial till USB adaptersladd.
Skruvande i vårsolen:
Denna lilla rackare till sladd som saknas och inte fanns att få tag på i metropolen IEKAland Älmhult: