Dags för projekt nummer två!
Denna gången gäller det en av mina "drömbilar"
Länge letat efter en R nu när jag äntligen fick tag i en garageplats. Var först inne på V70R, men efter att ha kikat på en del så konstaterade jag behövde lägga massor med pengar för att få en fräsch bil.
Sedan så var jag inne på att köpa en valfri T5:a och fixa för att sedan sälja vidare.
Men förra fredagen påväg till garaget, fastnade mina ögon på en svart, dassig och sorgsen kombi som stod parkerad ca 200 meter från garaget. Kollade upp regnummret och till min förvåning så var det en T5-R!
Kontaktade ägaren, åkte och kollade på bilen dock med fel nyckel så fick aldrig chansen att starta den. Igår så fick jag chansen att titta igen, men då startade inte bilen pga. dålig startmotor. Men idag fick jag ett samtal att den startade, så jag provkörde och blev tillslut ägare
Kort info om bilen:1995 års modell T5-R
Importerad från Tyskland 2002
Jag är 11:e ägaren
Massor med kvitton från BSR, tror den har Steg3 chip.
Inga sommardäck
Senaste godkända besiktning var 2010
95% rostfri!
Automat
27800 mil
Planer:Gå igenom hela bilen, byta bromsar, kamrem, vevhusventilation för att avsluta med uppfräschning av lacken samt inredningen!
Planen är att återställa bilen helt original utseendemässigt och ha som sommarbil!
Negativt: (Ska fixas)Trasiga lyftare till bakluckan
Inredning på baklucka hänger löst
Hål i förarstol
Torrsprickor i båda framstolarna
Fula skruvhål i mittkonsoll
Instrumentbräda hänger på passagerarsida vid handsfacket
Byta dörrsida bak, förarsida
Lackera om trösklar samt stötfångare
Montera originalgrill
Täta takluckan
Vajrarna till framstolarna verkar vara av så att stolarna är lutade maximalt bakåt
Listan kan göras lång, men för att inte ni läsare ska tappa intresset så kommer nu lite bilder!