2702
Sök

Köpt en trasig bil av bilföretag.

14 Inlägg
18 mars 2016
Trådstartare
Tjena. Köpte idag en bil från ett litet företag på landet, är långt bort från där jag bor och allt såg bra ut o funkade bra när jag kollade o testade, frågade om något var trasigt eller fel men det var det inte. Sen när jag kört hem o ska låsa bilen så går det inte låsa bakluckan?! Får man göra så som försäljare?

3 173 Inlägg
18 mars 2016
Har du prata med företaget först innan denna tråd?..är nog så att dom fixar det om de är en seriös firma

Muttley
18 mars 2016
Du ringde såklart till firman innan du la ut tråden och fick ett toknej att de inte ville fixa det åt dig.

Begagnade bilar har ju lite fel, men om han sa att de inte var fel får du ju informera honom??

14 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
Han är långt bort men han erbjöd sig att laga låset. Dock så är det nog elfel på bilen för centrallåset finns men funkar inte, men när jag startar bilen så låser alla dörrar upp sig, och elspaken till bakspeglarna funkar inte heller, kollat alla säkringar men ingen såg trasig ut... Elhissarna slutar också fungera ibland... inget han sa något om men de funkade när jag provkörde.

3 173 Inlägg
20 mars 2016
Då tycker ja att försäljaren har gjort rätt i sin sak eftersom han erbjuder aTT åtgärda problemet .

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 mars 2016
Det är bara att åka dit och få felen avhjälpta. Att det är en bit att åka är inte handlarens fel. Är han hygglig så kanske du får lånebil. Begagnade bilar blir inte nya igen bara för att de står i en bilhall.

Snacka med handlaren igen och var lugn och trevlig så fixar det sig

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

3 122 Inlägg
20 mars 2016
Bara att åka dit igen efter att du bokat tid så löser det sig säkert.
Tror inte handlaren kände till felet.

Sök