2380
Sök

Bilköp. Mercedes Benz E55 AMG?

44 Inlägg
19 mars 2016
Trådstartare
Har en budget på cirkus 70 och sugen på bil till våren! En pigg och gärna pålitlig modell...å helst inte allt för törstig.

Kom av en slump in på Mercedes, bla. E55 AMG...Nån med erfarenhet av den modellen? Verkar ju få väldigt mycket bil för pengarna! Eller har jag fel?

Alla tips är välkomna smile

3 371 Inlägg
19 mars 2016
Vad är för törstig?

44 Inlägg
19 mars 2016
Trådstartare
Low skrev:
Vad är för törstig?

Över 1,3 blandad körning?

3 371 Inlägg
20 mars 2016
Porsche944a skrev:
Low skrev:
Vad är för törstig?

Kan tyvärr inte klistra in info som jag hitta men söker du på google så kommer det upp engligt mb drar dom 1.2blandad.en du kan lägga på 5-15%?.

44 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
Low skrev:
Porsche944a skrev:
Low skrev:
Vad är för törstig?

Kan tyvärr inte klistra in info som jag hitta men söker du på google så kommer det upp engligt mb drar dom 1.2blandad.en du kan lägga på 5-15%?.

Öh...? Mb? Lägga på 15 % ? roll

Kanske ska förtydliga mig också lite? Jag ville bara få lite tips om bilen i rubriken eller ev. annan modell.
Mercedes Benz E55 AMG drar enligt teknikens värld 1,21 liter/mil (bensin, sånt man häller i tanken) och 0,88 landsväg... men oavsett lockar priserna på marknaden smile

3 371 Inlägg
20 mars 2016
Porsche944a skrev:
Low skrev:
Porsche944a skrev:

Öh...? Mb? Lägga på 15 % ? roll

Kanske ska förtydliga mig också lite? Jag ville bara få lite tips om bilen i rubriken eller ev. annan modell.
Mercedes Benz E55 AMG drar enligt teknikens värld 1,21 liter/mil (bensin, sånt man häller i tanken) och 0,88 landsväg... men oavsett lockar priserna på marknaden smile

Mb= mercedes benz.

Det står "enligt" tillverkaren så drar den 1.21l mil. Allstå teknikens värld har inte mätt detta själva.

Ofta så får man lägga på en viss procent då detta sällan stämmer. Alla vill ju ha massa häst men ändå dra som en prius.

Har annars ingen aning om just mb = mercedes benz.

1 Inlägg
26 mars 2016
Tja!

Vilken kaross är det?

Själv ägt en w124 (93:a) och den har endast några glödlampor behövts bytas på. Var dock noga att kolla igenom bilen, finns viss risk att den har blivit körd hårt då det är en gammal AMG. Men annars är det ju bra kvalité! smile

Sök