3250
Sök

Tips På Verkstäder I Gbg!!

390 Inlägg
26 mars 2016
Trådstartare
Hej, jag har precis inhandlat 4 st nya däck till min volvo s80. Jag skall även få en 4 hjulsinställning utförd denna gången då däcken tidigare slitits ut ojämnt. Men något som jag tänkt på är att jag även vill sänka bilen 30-35 mm runt om när jag ändå är i farten.
Min fråga till er är då, känner ni någon i Göteborgstrakterna som utför montering av nya däck, 4 hjulsinställning, sänkning till bra priser? Det kan självklart vara olika verkstäder men helst allt hos en och samma verkstad. Jag skulle uppskatta era svar och åsikter.

Mvh

24 Inlägg
26 mars 2016
Har du köpt någon sänkningssats ännu?
NDF kan lösa däcken och hjulinställning åt dig men tror inte dom löser montering av sänksats.
Bilia är ju ett alternativ som säkert löser allt men dom är ju inte billiga tyvärr.

Varför ska så många skaffa bilar de inte kan hantera??

390 Inlägg
26 mars 2016
Trådstartare
gtijojje skrev:
Har du köpt någon sänkningssats ännu?
NDF kan lösa däcken och hjulinställning åt dig men tror inte dom löser montering av sänksats.
Bilia är ju ett alternativ som säkert löser allt men dom är ju inte billiga tyvärr.

Hej, nej det har jag inte gjort ännu. Jag funderar på att göra det. Vet du vad en fyrhjulsinställning kostar hos de på ett ungefär?

24 Inlägg
26 mars 2016
Billigast i Göteborg på hjulinställning är nog Pekka i aröds industriområde.
Vad är det för fälgar du har?? Hur är skicket på dom

390 Inlägg
26 mars 2016
Trådstartare
gtijojje skrev:
Billigast i Göteborg på hjulinställning är nog Pekka i aröds industriområde.
Vad är det för fälgar du har?? Hur är skicket på dom

17 Tummare, stentor heter de. Skicket är bra, dock med lite kantatötningar och helt nedskrivna däck.

24 Inlägg
27 mars 2016
Trist med kantstötningar… hoppas du fått svar du är nöjd med iaf. De flesta lite större gummiverkstäder har ju även instrument för att 4 hjulinställning. Prislappen kan dock variera rejält men du får nog räkna runt 1500-2000kr för det du vill ha gjort. Ej inräknat arbete eller material för sänkning. Kan dock rekommendera att du byter dämparna med när du ändå är igång

Sök