3212
Sök

Bedrageri/Heleri?!, Audi Rs4, Lilla. Jeg Er Norsk, Hva Fan Ska Jag Göra?

Fixare
284 Inlägg
16 september 2016
Finns fler bilder som bevisar att bilen rullat över 20000 mil!!

Säg till om DU (Glenn Kenneth Wulff) behöver uppgifter på ägaren efter dig, har fullständigt person nr på honom! Jobbar inom VAG så kan få tag på lite info där...
Senast redigerat av Softishman (16 september 2016)

---<Softishman>----

Forummoderator
18 169 Inlägg
16 september 2016
Goffen skrev:
Softishman skrev:
Finns ju bevis att bilen rullat 25000 mil så vad är otydligt?
Är man dum i huvudet för man blir lurad? Finns säkert omständigheter då alla kan bli lurade så att säga att någon är dum i huvudet för det bevisar bara att man är dum själv!
Lider med den norska ägaren och jag hade noh gått steget längre och inte litat på att polisen skulle hjälp till.. Man kan få mycket hjälp för runt 150-200000:-...
Borde vara skott pengar på han som blåste honom!

En bild på en mätartavla är knappast "bevis" ett besiktningsprotokoll med 25k på det chassinr är ett bevis exempelvis. Men som jag skrev vem körde 10k med bilen på 3år då? Antyder du att man ska ta saken i egna händer är du ute på tunn is....

Nej, här luktar det illa. Man kan bli lurad, det har hänt en kompis som är bilhandlare. På kvittot stod det fullbetald... Felskrivning. Trots den låga handpenningen enbart var inbetald. Han tog saken i egna händer och hämtade bilen. Med hjälp av en nybeställd extranyckel som skulle ingå. Dagen efter stod farbror polisen och knackade på dörren. Bilen kom och hämtades av "ägaren". Som såg jävligt nöjd ut, det ska tilläggas.

Jag vet inte vad vi kan göra för att hjälpa TS?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

377 Inlägg
16 september 2016
Hybridsmurfen skrev:
Goffen skrev:
Softishman skrev:
Finns ju bevis att bilen rullat 25000 mil så vad är otydligt?
Är man dum i huvudet för man blir lurad? Finns säkert omständigheter då alla kan bli lurade så att säga att någon är dum i huvudet för det bevisar bara att man är dum själv!
Lider med den norska ägaren och jag hade noh gått steget längre och inte litat på att polisen skulle hjälp till.. Man kan få mycket hjälp för runt 150-200000:-...
Borde vara skott pengar på han som blåste honom!

En bild på en mätartavla är knappast "bevis" ett besiktningsprotokoll med 25k på det chassinr är ett bevis exempelvis. Men som jag skrev vem körde 10k med bilen på 3år då? Antyder du att man ska ta saken i egna händer är du ute på tunn is....

Nej, här luktar det illa. Man kan bli lurad, det har hänt en kompis som är bilhandlare. På kvittot stod det fullbetald... Felskrivning. Trots den låga handpenningen enbart var inbetald. Han tog saken i egna händer och hämtade bilen. Med hjälp av en nybeställd extranyckel som skulle ingå. Dagen efter stod farbror polisen och knackade på dörren. Bilen kom och hämtades av "ägaren". Som såg jävligt nöjd ut, det ska tilläggas.

Vi samlar ihop pengar.

mopar300
16 september 2016
-jimmy skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Goffen skrev:

Vi samlar ihop pengar.

ja gör  de...öppna ett konto så skall jag vara först med att sätta in en hundring...
som endast skall gå till den utsatte norrmanen..så blir alla som gett en slant också delägande i bilen...

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare
Jeg har selv kjørt bilen fra 10.feb.2013 - 2016
Jobber i norge og bodde i Sverige fra 2011, har
Maaaaaange bilder med milstand fra jeg kjøpte
Bilen og til jeg ble av med den i mars... så den har garantert gått så mye som jeg la ut bilde av...

Jeg setter pris på all hjelp... men om ni leser på Aftonbladet nu, så er
Det er sak med samme mannen... skal poste link...

Til du som jobber på vw: vi kan ta det på PM

Til dere som vil donere en hundrelapp :p
Jeg har ikke svensk konto lenger dessverre og det er ekstra jobb til norsk konto, men tack for omtanken!!! smile smile snilt å lese sånt i all dritten

Forummoderator
18 169 Inlägg
16 september 2016
Gkw89 skrev:
Bilen og til jeg ble av med den i mars... så den har garantert gått så mye som jeg la ut bilde av...

Jeg har ikke svensk konto lenger dessverre og det er ekstra jobb til norsk konto, men tack for omtanken!!! smile smile snilt å lese sånt i all dritten

Kom inte ihåg. hade bilen Svenskt eller Norsk registreringsnummer?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
Gkw89 skrev:

Svensk smile XMP924 og nå YBL234

Allfixare
1 475 Inlägg
16 september 2016
Gkw89 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article23528841.ab

Sjekk ut denne!

Var det han som "köpte bilen utav dig?

3 173 Inlägg
16 september 2016
Gkw89 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article23528841.ab

Sjekk ut denne!

Va det han som "köpte" din bil?

Forummoderator
18 169 Inlägg
16 september 2016
Gkw89 skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Gkw89 skrev:

Svensk smile XMP924 og nå YBL234

Om kälken hade ett Svenskt nummer när den såldes ser jag ett problem här.

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare
Både jeg og min kompis som var med mig er helt sikre på det ja.
Den røde bilen på videoen er i samme tilfelle som mitt, da selgeren har komtaktet meg pga GARAGET.org! Så hipp hurra for denne siden/forumet

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare
Her er bevis på norsk trafikkstasjon at kmstand er rett

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218423/218423-a1034f6c44c12776f1cbc8506a367104.jpg
Senast redigerat av Gkw89 (16 september 2016)

Forummoderator
18 169 Inlägg
16 september 2016
Gkw89 skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 367104.jpg

Ta ett kort på samma papper med ditt NORSKA regnummer.

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
Gkw89 skrev:

Det ble aldri norsk regnummer, bare besiktning der

Forummoderator
18 169 Inlägg
16 september 2016
Gkw89 skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Gkw89 skrev:

Det ble aldri norsk regnummer, bare besiktning der

Där föreligger ett problem. Norge är väldigt noga med att norska bilar ska stå på en norsk ägare. Bilen ska skyndsamt få en import till norge och ett sådant nummer. Detta på grund av de skatter ni har. Antar att denna bil skulle kosta en 6-siffrig summa i skatt för att bli Norsk. Är du skriven i Norge ska bilen vara Norsk-reggad.

Annars blir det problem som sagt. Är bilen registrerad i Sverige och du har en Norsk försäkring så har du problem. Om en svensk köpte bilen och reggade in den i Sverige igen så blir det mycket krångligt som du märkt/noteret.

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare
Kosta mer enn bilen i skatt(avgift) til den norske stat ja!&#128514;&#128514;&#128514;
Helt idiotisk.
Men forutenom det, så er all import/export lovlig gjort smile

Forummoderator
18 169 Inlägg
16 september 2016
Gkw89 skrev:
Kosta mer enn bilen i skatt(avgift) til den norske stat ja!&#128514;&#128514;&#128514;
Helt idiotisk.
Men forutenom det, så er all import/export lovlig gjort smile

Då har du ett kvitto på hur mycket den Norske stat ville ha i avgift?

44 Inlägg
16 september 2016
Trådstartare
Nei, den skatten betalte jeg ikke, kun moms på import, ikke registreringsavgiften smile men den var på ca 250 000NOK

4 174 Inlägg
16 september 2016
DET enda TS nu kan göra är att kontaka en Advokat/Jurist i Sverige och stämma den som sist gjorde en ursprungskontroll i Sverige på detta fordon  gissningvis kostar det 30.000-50.000:-  som man får ligga ute med tills Kronkalle lyckas driva in kosingen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Sök