En li-po blir aldrig full. Den avtar i laddström ju närmare 100% den når. En li-po laddare brukar därför bryta när den sjunkit till 1/10 av startströmmen eller så.
Den laddare är på 500mA och batteriet på 1500mAh dvs det tar teoretiskt 3h att ladda. Men praktiskt kanske 4h. Sen tillkommer balanseringsdelen där laddaren jämnar ut dina celler. Det är en viktig bit.
Kör heller inte tills acken är tom, en van förare märker när draget ändras och slutar köra innan det tar slut.
Ladda ALDRIG acken utan uppsikt, i synnerhet när man som du är ovan vid li-po och laddare.
En sista sak, om batteriet blir mjukt och blåser pp sig så släng det direkt!!! Det är fullständigt livsfarligt att använda puffade batterier. Jag har ett liknande batteri (11.1V 2200mAh) och startar min Volvo D5 med på vintern när bilbatteriet inte orkar... en salig massa kraft i ett litet paket, var försiktig!!