Vilken skillnad! bakstöten är nu svart också. får bli en bild på det nästa gång. inte mycket kvar nu. dumpen ska tigas, lite slangklämmor ska dit, lufta koppling sen är det väl dax för start
Nu är den äntligen klar! uppstart imon!! kommer ju iallafall inte skämma ut mig när jag öppnar huven (dock kunde jag ha lackat ventilkåpan men det får bli en annan gång
Tog 10 sek så hoppade den igång, så j'vla skönt! lite små läckage annars felfritt och mappning bokad den 28/6 hos overtake i jönköping. videon finns i länken.
Såååå... nu är den äntligen klar. Slutade på 727hk/780nm på navet vilket nästan är 800hk i motorn på 2,3bar. Fanns mer å ge men wg fjädrar behövdes bytas då.
3 olika mappar. 550, 640 och 727nhk.
Jag är otroligt nöjd. Nu ska det börnas och köra ifrån dyra snabba bilar. Stay tuned 😎
Började med att pluggen i toppen hade åkt bort, Fixade det. Samma kväll sprängs insuget. Lämnar det hos kompis och fixar det... Generatorn laddar inte byter den. Och nu är det ett jätte läckage på avgassidan och vet inte vart... så nu ger jag upp för denna säsong. Orkar inte mer nu
Tja! tänkte uppdatera lite inför vinter/våren på vad som kommer att hända
Har införskaffat mig en Gs6-53dz som är 6vxl och ett nytt spakställ från bakaxeldelar
Sen har jag en liten lista som vad som hända eller redan igång med!
Handbroms från suvi 12:9 eller arp bult till kopplingen (körde original i sommars) ny oljetrycksgivare till min mätare då den gick sönder avgasbandage i titan till grenröret plana grenröret hastighetsgivare till mätaren aem luftfilter hurricane turbomössa 100amp generator multiremskit ny lamell
Liten update på 16ventilaren! Nytt spakställ från bakaxeldelar, grenröret har varit inne på riktplaning och har även lindat in grenröret med titanavgasbandage. Hämtat min gs6-53dz låda nu