Bromsarna kändes ganska bra men det blev inget mantorp tyvärr.
Har fixat till min nya stol jag har som racestol. Det är en vanlig Recaro förarstol i tyg så man inte glider runt så mkt. 12kg lättare än orginalstolen. Kanske blir en riktig sittastill stol senare.
Idag bytte jag bränslefilter. En enkel grej tycker man. Var iväg o köpte ny slangklämma. Den var så rostig så ingen ide att försöka skruva upp den, bara klippa.
Så tipset är att köpa det innan ni börjar.
Sen att få bort snabbkopplingarna går fort om man är säker på hur man gör. Jag gjorde rätt fick jag bekräftat via support från svwat. Men det gick fan inte att få loss. Den ena gick bra men den andra var besvärlig.
Det var besvärligt att göra detta jobb liggande på sidan på marken utanför garaget, en lyft vore underbart.
Försök torka av den o gärna blåsa bort dam/grus i snabbkopplingen. Sen ska man trycka in en del så lossnar det. Samtidigt som man trycker in hela kopplingen mot filtret så klacken som ska undan kan åka åt sidan. Drar man bara sitter det fast.
Var iväg o tvättade bilen på em. Bra med öppen design på fälgarna. Tvättade insidan av bakre vänstra fälgen genom att stoppa in hand o svamp mellan ekrarna. (eftersom att det sprutade bromsvätska där tidigare)
Sen blev det Gds-hallen igen. Bytte mittenröret till ett rör utan dämpare. Kostade bara 1300:- från Simons. Men fick bra pris på Carfix. Simons kallar det för "Racepipe" ej för gatbruk. Men konstigt nog märker man knappt någon skillnad på ljudet.
Simons systemet är 6,5kg lättare än original. Det gillar vi.
Det gick riktigt bra att plocka ner systemet och återmontera. Bytte en gummiupphängning som jag fick med när jag köpte systemet men som glömdes förra gången.