Fått hem lite flera svarta delar till interiören som ska bytas från brun till svart.
Och som vanligt så gör jag rent allt och packar sedan in det, så den dagen jag ska montera det så är det rent och fräscht.
Jag drog ut de främre bältena och skrubbade de med grönsåpa och nagelborste.Jag spärrade de med en stor påsklämma som jag fick tips om.
Vattnet efter första vändan
Efter andra vändan så såg vattnet ut så här. rent :-)
Och även bältena blev rena
Sen bara att hänga upp de på tork i garaget
Jag var nere en vända i meckgaraget i helgen och monterade mina nya hjullager i S2 hubbarna
Främre lagret, det finns en in och utsida på det så det gäller att montera det rätt.
Den smalare delen har lite större innerdiameter och ska sitta utåt. Alltså mot navet.
Och den bredare delen ska sitta inåt mot drivaxeln.
För då passar den förhöjda delen rätt i lagret.
På plats
Hela vägen in i botten
Har införskaffat en knapp til elöppningen av bakluckan. Snyggt med en knapp som har rätt symbol.
Den undre delen av panelen på förarsidan som jag köpte har ett hål för chokeviren. Den bilen kommer inte att ha någon manuell choke.
Så det var bara att förstora det hålet så den nya knappen passade. Snart klar
Så här blev det
Sen tog jag tag i att kapa bort batterihyllan, den ska ersättas med en hylla från en B4 med lochkoch monteras i bagageluckan.
Borta, bara lite slipjobb kvar
Slipat bort resterna
Passade även på att ta bort detta fäste på höger innerskärm till luftburken, som jag inte ska använda.
målat med rostskyddsfärg
För jag tänkte sätta dit ett galler i innerskärmen, så luften från gallret som jag monterade på framskärmen kan ledas in till luftburken och kyla ner turbon.
Kapade bort gallrena på min gamla motorhuv
Huven var ganska mycket spackel på. så den var inte så mycket att spara på
Kapade ner den ena gallret i 2 bitar och får se hur jag ska montera dessa.
I olika höjd?
Eller i samma höjd? och i så fall hur långt det ska vara i mellan gallerbitarna.