first of all: tackar och bugar för intresset och för er som följer. kul att det uppskattas!
dagens update:
har nu varit och gjort framvagnsinställning så allt är rakt och fint. blev liiiite camber också så det blev inte lika bra fitment som innan, men är som sagt nöjd med stuket i stort. tanken är att coilsen som är sprillans nya ska få lite tid att gå in sig, så får man se om dom sjunker ihop något, sen så ska ju baslåda m.m in också så lite extra tyngd kommer ju läggas på senare.
sen finns ju så klart möjligheten att sänka mer senare under sommaren, eller till sommaren därpå. men då den ska användas som brukis så gör det inte så mycket att den inte ligger klapplågt på backen, och för övrigt så har länet jag bor i sveriges sämsta vägar! så några cm extra är till min fördel.
har varit och inhandlat ny lack då den tidigare var för ljus, så nu blir det nog camo som gäller. får se om jag kör med 2 eller 3 nyanser. antingen så kör jag på den mörkare gröna + mattsvart, eller mönster av alla 3.
sen så har jag ju även andra detalj-planer vad gäller lack & detaljer. men vad det kan vara får ni se när den dagen kommit. oooooooh cliffhanger! xD
jag och lillebror fixade lite på det sista under kvällen, slipade lucka, tog av stötfångare bak & rev ut takluckan. så i morgon är planen att så tidigt som möjligt skruva av främre stöten och sedan brumma bortöver till stället vi ska slipa och lacka på, och förhoppningsvis slipa ner hela bilen under morgondagen.
blir nog en utmaning att ens ta sig dit då vi ska hålla till i en lada, och sista biten från väg till ladan är en knölig jävla åker/gräsplätt. men vi hoppas på att vi inte lyckas gräva fast oss!
planen på plats blir att palla upp bilen och plasta in fälgarna, peta ut rutor och maskera allting så inte damm eller färg hamnar någonstans där det inte hör hemma, lillebror ska fortsätta spackla backlucka och jag sätter igång med slipning.
återkommer med bilder senare under helgen/veckan med framsteg.
dagens fråga: på besiktningen sa dom att det egentligen inte spelade någon roll om man hade raka rör, då värdena är i stort sett samma med/utan katten på. och att dom mest gick efter hur mkt bilen låter. jag har ju varken katt eller ljuddämpare på nu, vad är det som gäller? kan jag klara mig igenom bes med bara rör?
min tanke annars är att köra en fuling och kapa ändarna på katten till storleken på röret och bara trä den över och svetsa fast, så det ser ut som att jag har en fungerande katt fast det är så fejk som det kan bli, och sedan sätta en dämpare längst bak på röret. det borde funka eller?
det var allt för idag gott folk! trevlig helg på er.