2788
Sök

El strul med polo 1,4-01

Härnösand
51 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
Har ett bekymmer. Blinkers,torkare,fläkt,dimljus fungerar inte. Någon som vet vad det kan vara?

962 Inlägg
4 juni 2016
Nej ingen aning. Vad har du felsökt innan du postade tråden?

Har du tittat så det inte är så att säkringen gått och att alla komponenter går på den säkringen?
Har du tittat om det är så att dom delar jordpunkt? Är något bränt vid säkringshållaren? Osv.

För när så många komponenter faller är nog felet lätt att hitta.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

Härnösand
51 Inlägg
4 juni 2016
Trådstartare
Säkringar hel, har kollat jordpunkter vid batteri utan framgång. Kan det vara så att som går på ett o samma relä?

Avstängd
10 388 Inlägg
4 juni 2016
Nilss0n skrev:
Säkringar hel, har kollat jordpunkter vid batteri utan framgång. Kan det vara så att som går på ett o samma relä?

Nej det gör de inte.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 juni 2016
Tvångskör de olika delarna var för sig med säkring emellan så hittar du nog felet.
En tråd från batteri+ och säkring och så känner du dig fram..
Men har du mätinstrument så är det ännu lättare för då ser du ju var du saknar "kräm "..
Senast redigerat av tommen1 (4 juni 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
6 juni 2016
Känt problem på VW, kolla starttändkontakten om den glappar. Rucka lite på nyckeln i tändningslåset och se om du har galpp

kolla på nr 5 i länken http://partscatalog.info/volkswagen/?i= … vagscdet-5

artnr i VW katalogen 6N0905865

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Härnösand
51 Inlägg
6 juni 2016
Trådstartare
Problemet löst. ett felaktigt bränslerelä var det.

962 Inlägg
6 juni 2016
Nilss0n skrev:

Mja det där får jag inte riktigt ihop faktiskt. Du får nog förklara lite för mig hur det sambandet löper sig till blinkers, torkarmotor osv. smile

Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

Avstängd
10 388 Inlägg
6 juni 2016
M123 skrev:
Nilss0n skrev:

Mja det där får jag inte riktigt ihop faktiskt. Du får nog förklara lite för mig hur det sambandet löper sig till blinkers, torkarmotor osv. smile

Ja det låter lite väl märkligt. Nog för att elfel på "nyare" bilar kan te sig väldigt märkliga, men den där kopplingen (doh) verkar lustigt så det räcker och blir över

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

962 Inlägg
6 juni 2016
it_mutt skrev:
M123 skrev:
Nilss0n skrev:

Ja det låter lite väl märkligt. Nog för att elfel på "nyare" bilar kan te sig väldigt märkliga, men den där kopplingen (doh) verkar lustigt så det räcker och blir över

Haha nej hade nog blivit lite tråkigt om man slog på intervall på torkarna och bilen hoppade som en gasell, lika när man blinkar höger så dog bilen men startade lika snabbt på vänsterblink. smile
Fattar faktiskt inte riktigt det där än. wink Men jag har haft fel förut! big_smile

Härnösand
51 Inlägg
9 juni 2016
Trådstartare
haha,ska försöka förklara. bilen startade inte så beställde ett relä som skulle "passa" polon. sagt o gjort så bytte jag relä,bilen startar o går kanon bra. sedan märker jag att dessa saker ej fungerar och börjar rota runt bland alla jordkablar då jag trodde det skulle vara något sådant men icke. bytte tillbaka relä bara för att "utesluta" o vips så funkar allt. jämförde sedan reläna och på det nya relät var det ett stift minde. så antar att det stiftet var viktigt big_smile
Stift med nr 87 så antar att den  är seriekopplad på något vänster eller något.
Senast redigerat av Nilss0n (9 juni 2016)

6 056 Inlägg
9 juni 2016
87 är alltid en utgång på ett relä så den får nog anses ganska viktig ja

Härnösand
51 Inlägg
9 juni 2016
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
87 är alltid en utgång på ett relä så den får nog anses ganska viktig ja

menar det.

Sök