2807
Sök

Köpråd: Subaru Impreza

43 Inlägg
8 juni 2016
Trådstartare
Jag hur nu med lite hjälp från en tidigare tråd kommit fram till att en Subaru Impreza troligen skulle varit kanon för mig. Så nu undrar jag lite allmänt om vad man ska tänka på när man köper dem.

Tänkte försöka hitta en som gått under 20 000mil
Manuel växellåda
Minst 200hk

Får man en hyfsat fin för ca 35-40 000kr, eller är det bäst att satsa på någon lite dyrare?
Hur är det sedan om man hade velat trimma lite? Vad jag sett är det rätt så dyrt med exempelvis chip.

7 274 Inlägg
8 juni 2016
Dyrt med chip? Isåfall ska du nog lägga dina trimtankar åt sidan.
Det är nästan alltid den absolut billigaste effektökningen man kan få

Forummoderator
26 349 Inlägg
8 juni 2016
Sökte du efter köprådstrådar på Subaru Impreza innan du skapade tråden?
Ärligt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

43 Inlägg
8 juni 2016
Trådstartare
Brains skrev:

Dyrt i jämförelse med chip till andra bilar. 27 000 i jämförelse med 4-5000 känns dyrt. Men jag har inte letat runt allt för mycket.

43 Inlägg
8 juni 2016
Trådstartare
Mack skrev:
Ärligt?

Jo självklart, men lättare med mer personlig hjälp där man får svar direkt på sina frågor.

Forummoderator
26 349 Inlägg
8 juni 2016
PetHee skrev:
Mack skrev:
Ärligt?

Jo självklart, men lättare med mer personlig hjälp där man får svar direkt på sina frågor.

Dom är ju inte direkt låsta dom som redan finns?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

43 Inlägg
8 juni 2016
Trådstartare
Mack skrev:
PetHee skrev:
Mack skrev:
Ärligt?

Dom är ju inte direkt låsta dom som redan finns?

Nej, men har märkt att det oftast funkar bättre så här. smile
I alla fall på tidigare forum jag sökt information på.

7 274 Inlägg
8 juni 2016
PetHee skrev:
Brains skrev:

Dyrt i jämförelse med chip till andra bilar. 27 000 i jämförelse med 4-5000 känns dyrt. Men jag har inte letat runt allt för mycket.

27.000? Du får ett nytt sprut inklusive mappning för mindre...

43 Inlägg
8 juni 2016
Trådstartare
Brains skrev:
PetHee skrev:
Brains skrev:

27.000? Du får ett nytt sprut inklusive mappning för mindre...

Jo du har rätt! Jag borde sagt att jag inte hittat något billigare trim eller endast chip. Du får ju 3" downpipe, tändstift o.s.v. i det paketet.

4 822 Inlägg
9 juni 2016
man byter inte chip utan man mappar dom vilket kostar ca 9000:- eftersom man måste låsa upp boxen och betala ecutek licensen eller så kan du kontakta patrik på vårat subaru forum, han mappar dom med ett annat pogram http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90933

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

43 Inlägg
9 juni 2016
Trådstartare
Christian S skrev:
man byter inte chip utan man mappar dom vilket kostar ca 9000:- eftersom man måste låsa upp boxen och betala ecutek licensen eller så kan du kontakta patrik på vårat subaru forum, han mappar dom med ett annat pogram http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90933

Jaha, okej! Vet du hur mycket han tar för en mappning, ca effekt efteråt utan att byta andra delar och hur säkert det är?

100 Inlägg
9 juni 2016
PetHee skrev:
Christian S skrev:

Jaha, okej! Vet du hur mycket han tar för en mappning, ca effekt efteråt utan att byta andra delar och hur säkert det är?

Patrik tar ca 2500:- för en mappning. Effekt beror ju på vad som sitter på bilen och vad det är för bil. För mig han fick en WRX med 3tumssystem och öppetfilter från 225 org till 280 på en mappning.

43 Inlägg
9 juni 2016
Trådstartare
Fredsson skrev:
PetHee skrev:
Christian S skrev:

Patrik tar ca 2500:- för en mappning. Effekt beror ju på vad som sitter på bilen och vad det är för bil. För mig han fick en WRX med 3tumssystem och öppetfilter från 225 org till 280 på en mappning.

Jo men det låter ju schysst tycker jag. Privatperson känns ju inte lika säkert som företag på något sätt, men om han hållit på ett tag så. smile

100 Inlägg
9 juni 2016
PetHee skrev:
Fredsson skrev:
PetHee skrev:

Jo men det låter ju schysst tycker jag. Privatperson känns ju inte lika säkert som företag på något sätt, men om han hållit på ett tag så. smile

Min är mappad hos han, och jag är ruskigt nöjd! smile

43 Inlägg
9 juni 2016
Trådstartare
Fredsson skrev:
PetHee skrev:
Fredsson skrev:

Min är mappad hos han, och jag är ruskigt nöjd! smile

Kände du en stor skillnad på draget i bilen efteråt? smile

100 Inlägg
9 juni 2016
oja. Nästan 100 hästar mer än org och ett bättre register smile

Sök